מיחזור משביח לבגדים = רוח הזמן

תמיד כשאני מפרסמת בגד שעשיתי לו מיחזור משביח אני מקבלת הרבה סימני 'לייק' בין עשרות למאות, אבל הפעם הפתיעו אותי לטובה התגובות לפרסום גזיר עיתון מהירחון ההולנדי Liebelle של שנות ה1970. שפרסמתי בפייסבוק בשלישי בספטמבר, בקבוצה שנקראתFabric Upcyling Community

קבוצה יצירתית שבה [בעיקר] נשים מראות צילומים ומשוחחות על המיחזור המשביח שהן עושות. לעיתים מבקשות דעה שניה או עצות  והכל נכתב שם ברוח אוהדת, בפרגון מלא. ואני נהנית גם מהיצריתיות המדהימה של הנשים הללו, ומהעידוד ההדדי , לעיתים תורמת את חלקי אם אני יכולה לעזור. וכמובן אני נהנית מהצילומים. ממש מנת טוב להתחיל בה את הבוקר.

בגזיר הנייר עם האיור הנחמד מוצע ליצור משני מכנסי ג'ינס ישנים, שקיים לאופניים. ליד הגזיר כתבתי

was looking for some old pattern amongst paper cuts I collected out of a Dutch montly magazine, my late mother used to read. and found this delightful idea.

להפתעתי מייד התחילו לסמן 'לייקים' בקצב גובר ועולה. והבוקר ה14 לספטמבר מישהי סימנה את הלייק ה400, כמו כן עד הבוקר יש 65 תגובות נלהבות, אוהדות, ברבות מהן הכותבות אומרות שקבלו השראה מהרעיון הזה והציור. עד כדי כך שחשבתי כמה נחמד שטרחתי בזמנו לאסוף את כל הרעיונות הללו.

אבל מה שמענין בעיניי, שיש עשרות אלפי אם לא מאות אלפי רעיונות המפורסמים בכל המקומות שבהם אנשים עוסקים במיחזור משביחבכלל ובזה של מכנסי ג'ינס בפרט, והנה דווקא הפרסום הכמעט נאיבי, הזה זוכה לכה הרבה התלהבות. זה ודאי קשור לכך שרוח הזמן היא מיחזור משביח לטקסטילים. זה מצביע אולי על כך שהדור שלי ואלו שאחרינו אגרנו המון בגדים, ורגע לפני שזורקים את המקוקלים והבלים , מבינות הרבה יותר נשים שאסור לזרוק, שצריך לשוב ולהשתמש.

אגב הפרסום הזה גם שב ומזכיר, לאלו ששכחו שגם דורות קודמים ידעו בהחלט למחזר. .

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות סיבים, ארון הספרים האמנותי, כללי, מלאכת מחשבת, תדמית מדומיינת, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.