מחשבות סריגתיות וטוב שיש חברה שמבינה

אני אוהבת לסרוג, מהרבה סיבות, סיימתי בזמן האחרון מספר צעיפים ובאמת הגיע הזמן לסרוג משהו אחר. חשוב לי גם לסרוג משהו שיעזור לי להשתמש בהמון שאריות החוטים שיש לי, גם צמר וגם כותנה. כבר זמן רב משכה את לבי דוגמא מהספר של Beatrix Potter שהיא אמנם צעיף גדול אבל אפשר להפוך אותה לשמיכת טלויזיה, אף פעם לא סרגתי שמיכה כזו וכמי שסובלת מקור, זה דוקא יכול להיות שימושי מאד עבורי. כיון שבזמן האחרון סרגתי כותנה בצורה רפויה [על ידי סריגה בשיפוד יותר עבה] כיאות לצעיפים. ניסיתי את הדוגמה מהספר עם השיפוד שסרגתי עמו את הצעיפים, ולא יצא נעים או נחמד. והחלטתי לא לסרוג את זה. בהזדמנות מאוחרת יותר אנסה אולי לסרוג זאת בשיפוד דק יותר, אבל כנראה שזה לא הזמן שלי לסרוג את זה.

חברה יקרה שאותה שיתפתי בהתלבטות שלי, הציעה שאסרוג אולי בשיטת הדומינו. כבר סרגתי כמה דברים בשיטה זו וזה נחמד, ניסיתי עם הכותנה הדקה שלי ושוב עם השיפוד העבה, ולא התחשק לי להמשיך. ודאי עוד אגיע לזה, אבל כנראה שעלי לסרוג כעת משהו שונה.

בזכרוני, אי אז באחת מחוברות אריאדנה ARIADNE , היה מעיל יפה כולו סרוג ממשטחים ישרים הכל

מעיל הסוודר בחוברת אריאדנה ינואר 1984

סרוג בימין. מאז שהחוברת יצאה לאור דפדפתי בה עוד כמה פעמים, והדוגמא הזו זכורה לי בחיבה כמשהו שארצה לסרוג 'פעם' אז למה לא כעת?. זכרתי שהיא יצאה לאור ב1983 או 1984, וחיפשתי בקופסא שבה נמצאות החוברות מהשנים הללו,  ואכן המעיל הזה הופיע בחוברת ינואר 1984. מעיל יפה להתכרבל בו, יש אפילו הצעה לצעיף תואם [שאותו לא אסרוג]. המעיל מאד קל לסריגה, כל הגוף נסרג ביריעה אחת עם שני חריצים עבור חיבור השרוולים, המעיל נסרג  על הצד כך שפסי הימין והשמאל הבולטים בסריגת 'הכל ימין' יתלו במקביל לאורך הגוף. מיקומם של חריצי השרוולים הוא כזה שכאשר לובשים את המעיל נוצר גם צווארון גדול.

כבר דמיינתי לי את המעיל המכרבל עשוי המוני פסי צבע מכל שאריות חוטי הכותנה….. אבל אליה וקוץ

הוראות וגיזרת המעיל

בה  . בקריאת ההוראות, ראיתי שנכנסו בו 1595 גרם  חוטי צמר. זה קצת כבד לי כעת.  בדרך כלל כותנה שנסרגת באותו גודל משטח יותר כבדה מצמר. אמנם המעיל נסרג בצפיפות ואני יכולה לסרוג כותנה בצורה רפויה כמו בצעיפים , אבל אינני יכולה ללבוש משהו קרוב לשני ק"ג.

דברתי עם החברה היקרה, והעליתי רעיון שאולי אסרוג ממנו סוודר ולא מעיל, היא סברה בצדק שאולי זה יראה מסורבל ולא סימטרי, ואין כמו לשוחח עמה על נושאים כאלה, היא תמיד מבינה אותי ועוזרת לי להשלים את הרעיונות שאני מעלה בפניה.

אז כמעט ויתרתי על הרעיון. אתמול כתבתי לחברה היקרה, ותוך כדי כתיבה עלה בראשי שאני יכולה למדוד את המשטחים של כמה צעיפים שסרגתי באחרונה, לשקול אותם ואחר להשוות את המשטחים הללו לגודל של הסוודר המכרבל ולחשב מה יהיה משקלו.

בזמן המדידה אמש, נהניתי מאד מכל המחשבות האלו והנסיונות שאני מבצעת, לפני שאני ניגשת לסרוג את הסריג הבא.

תוצאת המדידות: צעיף משולש המשולשים: אורך היתר 171 ס"מ, אורך הצלע 129 ס"מ. משקלו 280

גיזרת המעיל בכחול ומעליה באדום 3 משולשים

גרם. המעיל הינו מלבן של 120 על 145 ועוד 2מלבנים של 66 על 28.

ציירתי את המעיל על נייר חשבון בעט כחולה. מעליו ציירתי את המשולשים בעפרון אדום. במידות הצעיף מדדתי מקצה ועד קצה המשולשים של התחרה כלומר יש לי אורך יתר שאינו קים במשקל. על פי המידות , אם אסרוג את המעיל בצורה רפויה [עם שיפוד 7] , כמו את הצעיפים משקל החוטים של המעיל יהיה קצת פחות מ3 צעיפים. כלומר 840 גרם. את זה אני יכולה ללבוש.

חישבתי ומצאתי שעלי להעלות 141 עיניים. העליתי ואתחיל לסרוג.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות שלי, כללי, מלאכת מחשבת, משפחוגרפיה, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.