להתאים את התיק לצרכיי

אני תופרת כל מיני תיקי בד עם רצועה אחת או שתי רצועות שאני לובשת על כתף אחת, את אלו אני לוקחת כשאני יוצאת לאירוע בסביבה או מטיילת מעט בשכונה, אבל ליציאות גדולות , כשעלי לקחת עמי יותר מאשר את השילוש מפתחות, טלפון ארנק, אני מעדיפה תרמיל גב, ולא אחד סטנדרטי. בתרמיל שנוח לי אתו הכתפיות צריכות להיות תפורות באיזור העורף במרחק זו מזו , תרמיל שבו הכתפיות קרובות אינו נוח לי.

את תיק החורף, מצאתי במזל אחרי הרבה חיפושים, אני מתחזקת אותו היטב והוא כבר היה כמה פעמים בתיקון. הוא אתי כבר יותר מ20 שנה. יש לו כל מיני כיסים אפילו אחד מאורך שאפשר להכניס בו מטריה מתקפלת.

התיק המחודש מראה עכשוי

גם את תיק הקיץ מצאתי אחרי הרבה חיפושים, ראיתיו בשעת בוקר מוקדמת כשהחנות עוד הייתה סגורה, תיק גב לא גדול מדי ולא קטן מדי, והעיקר הכתפיות תפורות בחלק העליון לא ביחד אלא במרחק של 3 ס"מ זו מזו, הייתי מעדיפה 5-8 ס"מ מרחק אבל זה נראה לי טוב מכל ההיצע של כתפיות מחוברות ביחד. חיכיתי לפתיחת החנות. וקניתיו מיד. סגירתו הייתה עם שרוך ועם אבזם מתכת. גם לשני הכיסים החיצוניים היה אבזם מתכת וגם הכתפיות היו אחוזות בתחתית עם אבזמי מתכת, שמיד לא תפקדו טוב וקשרתי את הכתפיות אליהם.

לחצניה קלה במקום אבזם כבד ותיקון בורו

חסרו לי קצת כיסים פנימיים, לצד התיק יש רוכסן שמאפשר גישה מהצד, אז מהר מאד תפרתי ביטנה, שעליה היו שני כיסים כלפי חלל התיק וההפרדה מהחלק הפנימי . יצרה כעת עוד כיס פנימי גדול שאליו אפשר להגיע דרך הרוכסן.

הלכתי אתו שנים מדי שנה גם כיבסתי אותו. האבזם הראשי התפרק והחלפתי אותו באבזם פלסטי יותר קל משקל… כל האבזמים הורידו חלודה מדי כביסה. ומשום מה לא חשבתי על תיקון הבעיות הללו.

הבטנה בפנים, ועל שולי הפתח סרט אלכסון לחיזוק

סרט אלכסון על שולי הפתח

השנה , יחד עם המגיפה שקלקלה ושינתה את חיינו, אני מוטרדת גם בבעיות ראומטיות בזרועות. וכשבא הזמן להחליף את תיק החורף בתיק הקיץ, הרמתי אותו , לא אהבתי את כתמי החלודה, ופתאום תהיתי , למה אני מסתובבת עם אבזמים מפזרי חלודה שבכלל אינם עושים את תפקידם?. סילקתי קודם את אבזמי הכתפיות וקשרתי את הכתפיות ללולאות הבד שהיו שם. באותה הזדמנות כבר הוספתי עוד כיס פנימי על המעטפת.

במקום לוגו כבד ומלכלך רקמה קלה

הורדתי את אבזמי הכיסים הקדמיים. חלקם העליון אפשר היה לסלק בגזירת פס תפור,  אבל את חלקם התחתון צריך היה לגזור מתוך בד מעטפת התיק. את החורים תקנתי בטלאי 'בורו' קטנים. ותפרתי לחצניות גדולות שיסגרו את הכיסים .

תיקון חור גם בטלאי מכונה

רציתי לאפסן את האבזמים לשימוש אחר ואז גיליתי להפתעתי שכל אבזם לחוד הינו מאד כבד , אף פעם לא שמתי לב לכך כשהיו חלק מכלל התיק,  הרמתי את התיק הוא היה קל יותר. סתם לבדיקה שקלתי את 4 האבזמים , לא יאומן הם שקלו 450 גרם. סתם משקל עודף שסחבתי כל השנים, אני מעדיפה לקחת על גבי משהו שימושי במשקל זה. כעת כבר הבנתי את הרעיון, הורדתי גם את הלוגו [פיסת עור עם משהו מתכתי]. והורדתי את כל הנצנצים המיותרים.  במקום הלוגו וכתמי החלודה שלו רקמתי משהו. על שולי פתח התיק שהתחילו קצת להתפורר , תפרתי [ביד] סרט אלכסון.

כעת יש לי תיק מחודש הרבה יותר קל , הרבה יותר אני.

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.