ויקיפדיה – אני ממשיכה

לאחר קורס הויקיפדיה, שלו הקדשתי זמן ניכר במאמץ רציני ללמוד כל מה שאני יכולה. הייתי צריכה לשוב ללוח הזמנים והעיסוקים הרגילים שלי. אינני סבורה שאני רוצה לכתוב כל יום, שבוע או חודש 'ערך חדש', גם איני מרגישה צורך בכך, אני לא מתחרה באף אחד. אם זאת התחלתי 'לשוטט' בכל מיני ערכים הקשורים לנושאים שחשובים לי ובעיקר כאלה שאני בקיאה בהם.

הערך הראשון שכתבתי הוא 'אמנות סיבים' , וכיון שכל מה שסביב הנושא הזה מענין אותי. שמתי לב  שיש הרבה ערכים לא שלמים שיש להם קשר לנושא זה ולא מקושרים אחד לשני, אז משתדלת לעשות זאת וגם להוסיף מידע וקישורים חשובים.

אני מתחזקת ומעשירה את הערך סריגה , אני לא כתבתי אותו  במקור אבל מילאתי והעשרתי אותו, כבר כמה שנים.

יהדות הולנד, מענינת אותי, גם אלה שבהולנד וגם יוצאי הולנד בארץ. מצאתי שיש הרבה ערכים על יהדות הולנד, עם בעיות שונות.  לא היו כמעט קישורים ביניהם. ערים הולנדיות שכתבו/העתיקו/תרגמו עליהן ערך, נכתבו/ נערכו ללא שום פרק על היהודים שחיו בהן, לעיתים כבר מהמאה ה17, התלבטתי מה להוסיף והחלטתי שהכי טוב להוסיף פסקה על ראשית ההתישבות היהודית שם ופסקה שניה על המאה ה20 .  את היתר יוכלו אנשים להשלים בקריאה אישית . בכתיבתי זו אני נסמכת כמובן על ספרי היסטוריה שעומדים על מדפינו ועל מה שאני יודעת ויכולה למצוא על המרשתת, כי אני שולטת בשפה.

בעיה מאד קשה בענין הולנד בכלל, זו 'תסמונת ואן גוך' כל עיר הולנדית ששמה מתחיל ב V [אפילו אם ליד שמה במקור שממנו העתיקו את שמה, יש איור פעמון קטן שכאשר לוחצים עליו שומעים כיצד יש לבטא את השם] נכתב ב-ו .  ובכן רבותי הכותבים/עורכים  V בתחילת שם או מילה הולנדית כלשהי מבוטא כ-פ' עברית רפה!!!  זכרו את Volkswagen האם מישהו מכם יעלה בדעתו לכתוב 'וולקסואגן' ?

לשמחתי נענו המפעילים לבקשתי לתקן את שם העיירה שבה גרו סבי וסבתי מ-וונלו המוטעית ל-פנלו הנכונה. כמו כן הוספתי מידע לערך זה. הצלחתי בבקשתי מהמפעילים לתקן שמות אנשים עם ואן לפאן…..ואני מודה למפעילים שעזרו בכך. נדהמתי גם לגלות את המדען הדני Piet Hein כפייט. גם את זה בקשתי מהמפעילים לתקן, כמו כן הוספתי עוד מידע לערך שהיה בעל שתי שורות בלבד.

אחר כך בכל זאת כתבתי עוד כמה ערכים. וכמו הערך על 'אלפרד קליי' , כל אחד מהן קשור בצורה מסוימת לחיי , לאנשים שאני מכבדת ומוקירה. ולכן אני מגיעה מראש לכתיבה עם ידע מוקדם  שעוזר בחיפושי המידע המתועד על פי התקנות.

כריס לאבו

גרהרד בדריאן

גבריאלה רוזנטל.

אלישבע אורבך

זכות גדולה, היא לכתוב ערכים על אנשים או נשים שתרמו לאנשים אחרים והם מופת לכולנו. זכות גדולה לי שיכלתי לעשות זאת.  כעת אני ממשיכה בנחת, בשקט לעשות מה שאני יכולה.

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ספרות יהודית, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא ויקיפדיה – אני ממשיכה

  1. מאת יוחאי רוזן‏:

    כל הכבוד מרים. זאת עבודת קודש !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.