מה למדתי בפייסבוק? ומאז שיש לי טלפון חכם.

אני כבר מעל שנה וחצי  'חברה' בפייסבוק. כמו לכל דבר בחיים יש ל'רשת החברתית' זו מעלות וחסרונות. טלפון חכם יש לי רק מתחילת מאי  2017 שאז הטלפון ה'טפש' שלי נשבר.

יש משהו התמכרותי בקשר התמידי הזה עם המוני אנשים אחרים. יותר מדי פעמים אנו יושבים מול אנשים בשיחה או בחברה והם כל הזמן נמשכים להתבונן במסכון הנייד שלהם במקום או במקביל לשיחה עמנו. חלק מחברותי באות אלי בטרוניה שאיני 'זמינה כל הזמן'  בטלפון החכם. בלילה אני מכבה את המכשיר אלא אם כן יש סיבה שאהיה זמינה מבחינה משפחתית. הרי כל אמצעי הקשר הכתובים טובים בדיוק לזמן שבו 'איננו זמינים 'לדבר. כותבים הודעה וכשיהיה לי זמן אראה אותה. והטלפון הביתי תמיד פתוח.

קרובותי פתחו  דף משפחתי שבו אנו חולקים/ות צילומים והודעות משפחתיות.שממנו אני נהנית מאד.

אבי הארי כהן נהנה מהאינטרנט.

אני עדיין מתמוגגת מהאפשרות לשלוח ולקבל צילומים והודעות ב'ואטסאף'. שמחתי למצוא קבוצות אנשים עמם יש לי נושאי -ענין משותפים.

ישנן גם אפשרויות להביע דעה או לקרוא דעות על ענינים כלליים של כל המדינה, עם הרבה אנשים מוכרים ובעיקר לא מוכרים.

מעלה נפלאה  זו אפשרות חידוש קשרים עם אנשים . אנשים שהיו חלק מחיי ומשום מה הקשרים  התנתקו, 'מוצאים' אותי על הפייסבוק ומחדשים את ההכרות. גם אני מוצאת מכרים ישנים ושמחה לקרוא קורותיהם כעת.

החלק הלא נעים, אך חשוב לדעת שהוא קיים, אלו המספר הלא יאומן של האנשים שבחסות המסכים, מרשים לעצמם, לקלל, להשתלח בצורה גסה ומעליבה באנשים אחרים שאת רובם לא פגשו פנים אל פנים מימיהם. כשל הדימוקרטיה שלנו מתחיל בכך שלא הצלחנו להנחיל לכל האנשים את העובדה הבסיסית שלכל אדם יש זכות לדעה משלו/ה. עד שלא מפנימים את העובדה הזו, לא נהיה דימוקטיה. לא ברור לי מדוע אדם בעל דעה אחת חושב שמותר לו להעליב בעל/ת דעה שונה. מותר לא להסכים, מותר לאמר:" איני מסכים לדעתך", או:" אני מתנגד/ת לדעתך  כי  ככה וככה " …. אבל להעליב? למה ומדוע.

הרי בעל/ת דעה רוצה שיכבדו את זכותו/ה לדעה שונה. אך בלי כבוד לדעה שונה משלך, גם דעתך אינה שווה כלום.

בערך ב1970 כתבה סבתי סופי כהן-קלרמאקר ביומנה: 'וכעת המחשב. שהומצא על ידי המוח האנושי ונעשה בידי אנשים. הוא נשאר חתיכת מתכת. מכונה שנעצרת בכל שגיאה. ליצור אדם חי זה בלתי אפשרי'. יש ימים שאני תוהה, האם אנו עדיין זוכרים שהמחשב וכל אשר 'נמצא' בו ו'קורה' בו, הם סך הכל מעשה ידי אדם? וכי זה תלוי בנו איזה שימוש אנו עושים בו.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ממצלמתי, תדמית מדומיינת, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.