כשחברה עוברת כימו -תרפיה סרגי לה כובעים

ביום בהיר חברה ספרה שהיא חולה בסרטן, וכי עליה לעבור טיפולים. הלב נמעך, ידעתי שיהיה קשה . לצערי עברנו זאת עם אמי ז"ל ועם חברה אחרת.  בקשתי שהיא תאמר לי כיצד ואיך לעזור לה והוספתי שאני רוצה לסרוג לה כובעים.

כובע סרוג מראה מלמעלה [כותנה]

נשים רבות בעולם סורגות לא רק למשפחתן אלא עבור אנשים אחרים לעיתים למען זרים.  אני מקווה לעודד כל מי שיכולה להשתמש בכשרונה לתת מתנה שימושית ומעודדת לנשים המטופלות בכימו-תרפיה. שלא נצטרך, אך אם צריך זו זכות לחבק ככה אישה אחרת.

כובע סרוג מראה מהצד [כותנה]

אפשר לסרוג אותם מכותנה או מצמר [על פי העונה] או מכל חוט אחר שנעים לראש ואפשר לכבס. אם את מכירה את המקבלת בקשי ממנה את היקף ראשה וכן את המידה של ראשה מהנקודה שמתחת לאוזן אחת מעל לראש ועד לנקודה שמתחת לאוזן השנייה. אם אינך מכירה את המקבלת בדקי בעיתונים מה המידות המקובלות למבוגרות.

כובע מצונר במסרגה אחת

כובע סרוג

מעלים 6 עיניים על שיפודי גרביים , סוגרים לעיגול. סורגים את 6 העיניים ומסמנים את תחילת העיגול,  סיבוב:2 סורגים שתי עיניים [1 ימין ו1 שמאל] על כל עין  [12 ע] . סיבוב 3: סורגים הכל. סיבוב 4 : סורגים עין 1, סורגים 2 ע' בעין השנייה,  וחוזר חלילה[24 עיניים] סיבוב5 : סורגים הכל. סיבוב 6: סורגים 2ע', ו2 עי בעין ה3  עד סוף הסיבוב [36 ע] סיבוב 7: סורגים הכל. סיבוב 8 : סורגים 3 ע'  ו2 ע' בעין ה4 וחוזר חלילה . עד סוף הסיבוב . סיבוב 9 סורגים הכל. סיבוב 10: סורגים 4  ע'  ן2 עיניים בעין החמישית  ….ככה ממשיכים להעלות עיניים בסיבובים הזוגיים כשהמרחק בין העיניים שמעלים גדל בכל פעם. שורות פרט סורגים ללא העלאה. כאשר יש מעל 8 עיניים על שיפוד אחד אפשר להעביר למסרגה עגולה. כאשר מספר העיניים יוצר עיגול שהיקפו שווה להיקף  ראשה של המקבלת, מממשיכים לסרוג ללא העלאות עד לאורך הרצוי שהוא מחצית המידה מ'אוזן -לאוזן .  אפשר כמובן לסרוג כל מיני דוגמאות.

כובע מצונר

מעלים 4 עיני שרשרת וסוגרים לעיגול.  עיגול 2: מצנרים  3 ע שרשרת, [=1 עמוד] ועוד 11 עמודים לסגור את העיגול. עיגול 3: מצנרים 2 עמודים בכל עמוד. עיגול 4 : מצנרים 1 עמוד , 2עמודים על העמוד מהסיבוב הקודם. עיגול 5: מצנרים 2 עמודים על עמודי העיגול הקודם ו2 עמודים על העמוד השלישי של העיגול הקודם . כך ממשיכים עד שהיקף העיגול מתאים להיקף הראש של המקבלת. אחכ ממשיכים לצנר את אותו מספר העמודים בלי להוסיף יותר. כשמגיעים לאורך הרצוי [מחצית המידה מאוזן לאוזן ] אפשר להרחיב מעט ולהוסיף כמה עמודים במפוזר בין העמודים הקיימים זה מוסיף מעין  שפה בולטת לכובע. אפשר להשחיל שרוך בצבע תואם.

 

אפשר גם להכין כובע -שינה מבד.

גוזרים עיגול בד שהרדיוס שלו 25 סמ. ועיגול שני שהרדיוס שלו 20 סמ. מ סיימי את שולי העיגול הגדול עם תפר זיגזג במכונה או עם סרט קישוטי.  שימי את העיגול הקטן בדיוק במרכז העיגול הגדול, תפרי סרט אלכסון כך שיחבר את העיגול הקטן לגדול. הפכי את סרט האלכסון קפלי קצה שישאר פתח להשחלת גומי.  תפרי את הסרט על העיגול הגדול, השחילי גומי בהיקף ראשה של המקבלת.

חברתי לימדה אותי שגם מטפחות ראש תועלנה לה וכן כמה רצועות בד שתוכל ללפף סביב המטפחת. מידת המטפחת הרצויה היא 60 על 60 סמ.

הלוואי ואף אחת לא תצטרך יותר טיפולים כאלה !!! תהיינה בריאות !!!!

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא כשחברה עוברת כימו -תרפיה סרגי לה כובעים

  1. מאת מאיה רינגל‏:

    וואו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.