על שיער לבן -ומה אכפת לכן?

יש לי שיער לבן, שצמח לי באופן טבעי. ואני לא צבעתי אותו אף פעם. אני שלמה לחלוטין עם החלטתי לא לצבוע אותו. אני רואה בשערי הלבן את 'מדליות הכסף'  שקבלתי מהחיים ולמה שאסתיר אותן?. אבל משום מה זה מושך הערות להפתעתי בדרך כלל מנשים, והמון פעמים אלו הערות מעליבות.

עלי לציין שאני מבינה בחורות צעירות שצובעות שיער, אני אפילו שמחה עבורן שהאפשרות קיימת. אבל אני כבר בגיל שזה טבעי שהשער יהיה לבן. אז אני תוהה מה גורם לכל כך הרבה בחורות להעיר לי על כך?

במסיבה,אשה נחמדה ששוחחה אתי על נושא תרבותי, מתכופפת לעברי ולוחשת לי באוזן " יש לי מספרה נהדרת !" , אני מחייכת ואומרת לה "יופי לך!" . היא אומרת לי שהיא יכולה לתת לי את הכתובת, אני אומרת תודה לא צריך. "טוב" היא אומרת" זה ענינך אם את לא רוצה להיראות יותר טוב!" , אני לא יודעת בדיוק איך להגיב על זה. זה לא נחמד ואף אחת לא תשכנע אותי שזו כוונה טובה!

חברה אחרת,מטלפנת לספר לי משהו אחר ואז אומרת לי שהיא רוצה להגיד לי משהו ל"טובתי", משהו שעליו  כ ו ל ם   מ ד ב ר י ם  "למה אני לא צובעת את שערי ?" .  אני אומרת לה שזה לא ענינה של אף אחת, ושואלת: "מה אכפת לך?"והיא אומרת:  "את תראי 40 שנה יותר צעירה",  לא צחקתי על האשליה הזו, והשבתי שאינני רוצה להיות 40 שנה יותר צעירה. הסברתי לה שאין לי בעיה שכאשר אנו נפגשות באיזה מקום שיחשבו שהיא צעירה ממני ואי לכך היא דווקא מרוויחה מזה שלא אצבע את השיער.

אמרו לי… שאני כנראה קמצנית, ומנסה לחסוך את דמי הצביעה… שאינני רואה כמה נורא אני נראית… שאני מביישת נשים בגילי… שאני מנסה למשוך תשומת לב… שאני לא מעונינת שישימו לב אלי כי זה עושה אותי שקופה…שזה ילדותי… שאני מביכה נשים אחרות… שזה מכוער… מגעיל, מה אני חושבת לעצמי שאני לא הולכת כמו שמקובל?.. ככה לא הולכים…לא נעים להיות לידי … זה מוסיף שנים לגילי =עושה אותי יותר זקנה … ועוד ועוד תקצר היריעה וגם אין לי חשק להעלות פה את כל ההערות וההארות שאני שומעת ושמעתי במשך השנים האחרונות.

עלי  לציין שיש לי כמה חברות קרובות שדווקא מחמיאות לי על העננה היפה שהולכת אתי לכל מקום.  ואני מעדיפה לקבל את דעתן.  ולכל האחרות מה אכפת לכן ?

הנני ליד פסל 'ציון' בגן האם חיפה

הנני ליד פסל 'ציון' בגן האם חיפה

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, משפחוגרפיה, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

10 תגובות בנושא על שיער לבן -ומה אכפת לכן?

  1. How rude of those people to give you unsolicited opinions. Whether you colour your hair or not is none of their business. Listen to your friends

  2. מרים, הצבעים לשיער מזיקים לבריאות ומקצרים את החיים. מאחלת לך חיים ארוכים בריאים וצבעוניים.
    אכן – זה עניינך בלבד, ואפילו קשה לי להאמין שאלו התגובות. כל כך מוזר בעיני שכל כך הרבה א\נשים בוחריות\ים להסתיר את האמת ואת מי שהם\ן, אפילו במחיר הבריאות.

    • מאת mirjam‏:

      שלום יונית. אכן אני יודעת טוב מדי על נזקי הכימיה, וודאי שגם זה היה חלק מהחלטתי לא לצבועץ מלבד זאת זה גם מוסיף חן לבגדיי המאד צבעוניים [חחחחחח] . תודה על תגובתך המעודדת.

  3. מאת הדר מרום‏:

    כבר אמרתי, גם לך.
    איש הישר בעיניו יעשה,
    והאנשים, עדיף שיתעסקו בענייניהם ולא באחרים ובהעברת ביקורת.

    • מאת mirjam‏:

      הדר ברוכה הבאה לבלוג שלי. אכן כבר אמרת/כתבת לי זאת וזה היה נחמד. אבל בזמן האחרון שוב קבלתי כמה הערות כאלו וחשבתי שהגיע הזמן פעם לכתוב על כך. זה טוב לי אישית ואולי יפקח עיניים [ןיסתום פיות] לכמה מעבירי ביקורת תמידיים. תודה לך מרים

  4. מאת מיכל‏:

    מרים יקרה,
    אני מאד אוהבת לבן, ואפור ואת כל גווני הביניים.
    ולגבי הערות, חביבה עלי אמרה של מורה בודהיסטי (אולי צ'וגיאם טרונגפה, לא בטוחה)
    What other people think about you has absolutly nothing to do with you…

    שנה טובה, בריאה ושמחה שתהיה!
    מיכל

  5. מאת נועה טנאי{אשל}‏:

    מרים כל הכבוד לך שאינך צובעת את השיער.
    מכוער,מטופש ומיותר מצד הנשים שהעירו לך על כך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.