פיציפקס

כשממיינים כל מיני מגירות וסלים, כמעט תמיד מוצאים כל מיני פריטים קטנים או קטעי נייר ששמנו ל'רגע בצד' ואחר כך באופן מופלא הם נעלמו !!! רק כדי לצוף זמן רב אחר כך באיזה מקום שלא ברור איך הגיעו לשם.  כעת שכבר מצאנו אותם אנו יכולים מייד לתייקם במקום הגיוני.  כמובן שיש גם פיסות נייר או פריטים שבכלל איננו מבינים למה לא זרקנו או העברנו אותם הלאה מ ז מ ן.

קטע מנייר כתיבה

קטע מנייר כתיבה

אוי,,,,את בלוק הכתיבה הזה שממנו נשאר רק דף קרוע אני זוכרת היטב. מייד כשראיתי אותו קניתי אותו. וכתבתי לכל חברותי מכתבים עם דמות התופרת הזו. כהסתיימו הדפים שבתי לחנות אבל כבר אף פעם לא מצאתי דפים כאלה. מעטיפת הבלוק שעליה היה מודפס, לשמחת אהבת הלשון שלי   תפרנית , הכנתי שלט שתליתי על דלת חדר העבודה שלי , יחד עם שלט שצילמתי מפרסומת עם נול הולנדי.  כמובן שיש משהו קצת ילדותי בחיבתי לציור המעט קיטשי הזה, אבל הוא כל כך חמוד אז שמחתי בדף הקרוע , סרקתי אותו לשימור חזותי,  תייקתי בשקית ניילון נקייה והכנסתי לקלסר המיועד.  

סימנייה לספרים

סימנייה לספרים

אני אפילו לא זוכרת מהיכן הגיעה אליי הסימניה הזו ? למרות שבמשך השנים כשבקרתי במוזיאונים שונים [בארץ ובחו"ל, קניתי לעיתים גלויה או סימניה שעליהן היה קטע מיצירה שנשאה חן בעיניי, איני זוכרת מאיפה היא. אבל מילא מה שחשוב באמת זה קטע היצירה הכל כך יפה. בגב הסימנייה מודפס שזהו קטע מתוך Crazy quilt של Celestine  Bacheller  אמריקנית שחיה 1875-1900 , היצירה עשויה משי, מוטלא ורקום, 74 על  56 אינצים והיא נמצאת במוזיאון לאמנות יפה בבוסטון. אני יכולה להעיד שזה מוזיאון נפלא, בשנתיים שגרנו שם בילינו שם הרבה .

העתק גלויה

העתק גלויה

זה בכלל העתק מצולם של גלויה, אך כנראה היה חשוב לי בזמנו לשמור העתק. כשרק עליתי לאינטרנט, הצטרפתי לכמה קבוצות שעוסקות בעניני תפירה אמנות סיבים וכולי. אחת הקבוצות עסקה בנסיון לתאר תהליכי עיצוב במילים, באותה תקופה עדיין לא שלחנו תמונות בצורה כה קלה. הקבוצה מזמן התפרקה מכל מיני סיבות, אבל נשארתי מיודדת עם כמה מהן ואנו ממשיכות להתכתב עד היום. באחד מביקוריי בחול ראיתי את הגלויה הזו, והיו שם בדיוק מספיק גלויות שאוכל לשלוח לכולן אבל לא היתה אחת עבורי, אז הלכתי לחנות הצילום והכנתי לי העתק. לכאורה גלויה מטופשת, מגוחכת, אבל למעשה המשפט הזה חשוב, מי שיוצרת בעצמה את בגדיה יודעת שכדאי לקנות חומרים טובים שששוה להשקיע בהם זמן ועבודה.

scan0004את קטע העיתון הזה, חיפשתי כי חשבתי שהוא אבד לי, אז השבוע שמחתי לשוב ולקרוא בו. הוא לא דורש הרבה הסברים. יש בו משהו כתוב והתאריך ומקום הפרסום . תודה לאורה ברפמן שבאה לראיין אותי אז. מי שלא זוכר אפשר להקליק עם העכבר על התמונה והיא תגדל.

פירסומת שימושית

פירסומת שימושית

 

גם זה לא דורש הרבה הסבר  קניתי פעם משהו בחנות והזבן נתן לי ערימה של לוחות אלו .

שיעור הציור בסדנה -הנרי פאנטין-לאטור

שיעור הציור בסדנה -הנרי פאנטין-לאטור

את הגלויה הזו קניתי בברוסל, תמיד קיוויתי שאוכל לראות את היצירה הזו במו עיניי. הצייר הוא Henry Fantin-Latour [836-1904] la leconde dessin dans L`attelier

נכון שכדאי לסדר מגירות ?

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, אמנות סיבים, אמנות שלי, כללי, מלאכת מחשבת, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא פיציפקס

  1. מאת אריאלה‏:

    למי אין פיציפקס וגזרי עיתון עם הוראות מתכונים או סתם ציור או משהו שיתן לנו השראה בבוא היום לכשנתפנה …

    • מאת mirjam‏:

      אריאלה חביבה, זהו בדיוק הענין, לסדר לא במחשבה של "אוף שוב לסדר…" אלא לחשוב 'אלו אוצרות נשכחים נמצא שוב' !!! מרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.