כשהתמונות שלי ושל יוקו אונו הופיעו באותו מאמר

בשנת 2006 השתתפתי בתערוכה קבוצתית ב'אום אל פחם'. הצגתי שם כמה יצירות מתוך תערוכתי 'התרשמויות מפה', שהוצגה במוזיאון 'עין חרוד' ב2001.  ביום שבת בבקר שלאחר הפתיחה,טלפן אלי האוצר

ההזמנה לתערוכה צד קדמי

ההזמנה לתערוכה צד קדמי

חיים מאור וביקש שאחוש לגלריה לראיון עם כתב הביביסי שבא לדווח על התערוכה המעורבת ערבית יהודית הזו. מהרנו להגיע פגשנו את הכתב והצלם. שמענו אותם מראיינים את סעיד מנהל הגלריה ואת האמנית בותיינה מילחם, שגם הציגה בתערוכה והינה מורה בחוגים של הגלריה.

כשהגיע תורי  להתראיין, הצלם העמיד אותי לפני אחת מהיצירות שלי והכתב התחיל לשאול אותי,  מה גרם לי לרצות להציג שם ? האם לא פחדתי להגיע לשם / להציג שם.  הסברתי לו שבמשך כמה שנים לימדתי שם וכי בותיינה למשל היתה תלמידה שלי, ספרתי שהיצירות שלי שמוצגות בתערוכה זו עוסקות בישובים של שכניי.

ההזמנה לתערוכה צד שני

ההזמנה לתערוכה צד שני

הכתב ניסה שוב ושוב 'לכוון' את תשובותיי למה שהוא רצה. הוא שאל אותי אם אני לא שונאת את תושבי המקום ?. הייתי המומה!.  אני חיה כאן עם שכניי למדינה, שוב ושוב ניסה הכתב להכניס דברי שנאה,פחד או גועל לפי, הוא התעצבן עלי 'שלא ספקתי את הסחורה שאותה רצה להציג'.  אז כשנכנסה אישה אחרת הוא עזב אותי וקיפץ אליה ואכן לאחר כמה שאלות מכוונות 'הודתה' שהיא פחדה להגיע למקום.

גם מתשובותיו של פרופ' חיים מאור, שספר לו על שיתוף פעולה אמנותי וחינוכי עם הגלריה של אום-אל-פחם ועם סעיד המנהל את המקום. לא היה הכתב מרוצה.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4790428.stm

מה תימה איפה שבכתבה לא מופיעים דבריו של חים מאור ולא דבריי, כן הופיע צילום שלי ולמרבה הפלא הופיע גם צילום של יוקו אונו, שבכלל לא היתה קשורה לתערוכה שלנו, אלא הציגה  שם כמה חודשים לפנינו.

כחודשיים שלושה לאחר מכן, הציגה סימה סלע , ב'סימגלרי' ז"ל. תערוכה משותפת לערביות ויהודיות. חייגתי לכתב שראיין אותנו באום-אל -פחם,והזמנתי אותו לראות ולכתוב על כך, זה בכלל לא עניין אותו.

עלי לאמר שהחוויה הזו גרמה לי להתחיל ולבחון ביתר קפדנות את האופן שבוהביביסי מדווח על נושאים ואירועים שקורים אצלנו.

פרט מהיצירה 'זרזיר' ,2000-1, 68X54X145

פרט מהיצירה 'זרזיר' ,2000-1, 68X54X145

 

התערוכה 'פסטין-שלמות'  שימשה בסיס לתערוכת המשך 'רקמות' רקמה וקליגרפיה באמנות העכשווית בישראל. אוניברסיטת באר-שבע, אפריל 2007. ולידה היו ימי עיון  שפתחו לכל המשתתפים חלונות נוספים אל עולמם של השכנים. גם לתערוכה זו לא הגיע שום כתב של הביביסי.

שכונת  'אל-חנק'  אום-אל-פחם, הטלאה,  ,1995 ,153X154

שכונת 'אל-חנק' אום-אל-פחם, הטלאה, 1995, 153X154

'זלפה' טכניקות מעורבות, 151 X 140 1996-8

'זלפה' טכניקות מעורבות,, 1996-8, 151X140

את תמונת 'זרזיר' ו'זלפה' צילם שי מ'פוטומניה חיפה

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, אמנות ישראלית, אמנות סיבים, אמנות שלי, כללי, ממצלמתי, תדמית מדומיינת, תמונות מקומיות, תערוכות, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא כשהתמונות שלי ושל יוקו אונו הופיעו באותו מאמר

  1. מאת אילה רז‏:

    אף פעם לא חשבתי שהשידורים של הבי בי סי. הם אובייקטיביים והנה עוד הוכחה לכך

    • מאת mirjam‏:

      שלום אילה, אכן כולנו 'חשבנו' כמוך על פי מה שראינו ושמענו, אבל במקרה הזה חווינו זאת על בשרינו, אני יודעת מה שאלו אותי מה עניתי וראינו את התוצאה. אגב כאשר ספרתי זאת כשנה לאחר מכן למישהי בחו"ל, היא טענה ש'כנראה שלא הבנתי את השאלות של הכתב'. צחקתי על טענתה והבהרתי לה שלא הייתי שם לבד וכל הנוכחים שמעו בדיוק כיצד הכתב מנסה ליצור תמונה שקרית. שבת שלום מרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.