לעשות סדר במחשב

לפני הרבה שנים, כתבה לי בת דודה חכמה, שפעם כשהייתה מאבדת נייר כלשהו במשרד שלה, היא הייתה יושבת יום שלם מארגנת את כל הניירות ש'התעצלה' או לא 'התחשק לה' לסדר ותוך כדי הסידורים לרוב מצאה גם את הנייר החסר. מזמן שיש לה את המחשב שלה, היא די מהר נואשת מלמצוא נייר אבוד.   לקח לי זמן ללמוד לבנות תיקיות לנושאי הכתיבה ולתת להם שמות שקל למצוא וקל לי לזכור, שזהו בעצם ליבת הענין, איך לתייק מסמכים, טקסטים ותמונות בצורה שיהיה לנו קל למצוא אותם.

האם נתייק זאת בחיות ?חוקי תנועה או גלויות ?

האם נתייק זאת בחיות ?חוקי תנועה או גלויות ?

זה נחמד מאד שצילמתי שלושה אנשים שונים בתמונה אחת באירוע מסוים, כעת אני רוצה לשלוח העתק לכל אחד, מייד לאחר הצילום אני עוד יודעת שכולם צולמו באותו האירוע, וכולם מקבלים העתק. חלפו כמה שנים אחת המצולמות כותבת לי שהיא זוכרת ששלחתי לה העתק [זה היה עוד בזמן שצלמנו עם תשליל והדפיסו תמונות]. היא אבדה אלבומים ומאד מקווה שאשלח לה את העתק הצילום.  למזלה אנו העברנו את כל צילומיי למחשב, אך טרם בנינו אינדקס לכולם. בכל אופן מצאתי את הצילום המבוקש שלחתי לה סריקה, וכעת שהסריקה בידי תמהתי תחת איזו כותרת אשמור את התמונה?  שם האירוע נשמט מזכרוני, האם אכניסו לתיקייה של אחת המצולמות או ??? אותו הדבר במסמכים שונים. הכותרת הנכונה היא המפתח למציאת כל דבר במחשב.

האם נתייק זאת כ'טיכה' , מוזאיקה או עתיקות ? שלושתם נכונים

האם נתייק זאת כ'טיכה' , מוזאיקה או עתיקות ? שלושתם נכונים

יש גם מסמכים שבהחלט יכולים להיות חלק מתיקיה יותר גדולה אלא שלפעמים אני עשויה לשכוח [כבר קרה] לאיזו תיקיה של 'נושא על' הכנסתי את התיקיה 'הצנועה' יותר.    יש לי מזל ששנות לימודיי ועבודתי כספרנית הטביעו בי נטיות לבניית קטלוגים ממינים שונים, עם כרטיסי עזר. לספר שאני מנסה לסיים הכנתי תיקית  אינדקס, [שאחר כך כבר תעזור לי לבניית האינדקס של הספר].

עם כל כוונותי הטובות, ונסיונותיי לא להתעצל אני רואה מדי פעם שאיני מוצאת תמונה כלשהי ולסירוגין כשאני פותחת תיקיה כלשהו עשויה להופיע שם תמונה שאיננה שיכת לשם, שכנראה הכנסתי לשם בטעות.

איני רוצה להציע בזה לאנשים כיצד לתייק את תמונותיהם או מסמכיהם אבל אני מציעה, להקדיש לכך קצת מחשבה. שיהיה לנו נוח בשנים הבאות לזכור לאן הכנסנו כל דבר במחשב.

כותרות אפשריות, חומרי המעיל שלי? חדר העבודה שלי?בלגן?

כותרות אפשריות, חומרי המעיל שלי? חדר העבודה שלי?בלגן?

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, כללי, ממצלמתי, תדמית מדומיינת, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא לעשות סדר במחשב

  1. I lose files on my computer all the time, Mirjam. Thank goodness for the search function

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.