קיץ כמנהגו נוהג

התקדמות הבנייה החדש ביולי 2015

התקדמות הבנייה החדש ביולי 2015

מחלוני אני רואה את הבנייה בטכניון צומחת, במקום שהיו עצים צומח גוש של בתים, אין תימה איפה שבין החצרות שלנו נצפים שפני סלע, [שהסתלקו מהקמפוס בגלל הבניה , ראיתי כבר כמה אך הם כה מהירים ורגישים לצלילים שעד שאני מביאה מצלמה הם נעלמים.

מכונת התפירה, שהיא ממש עמיתה לעבודתי חרקה לה לפתע, והצטרכתי להביאה לניקוי וטיפול עוד לפני

חברה ליצירה ותפירה מכונת התפירה שלי

חברה ליצירה ותפירה מכונת התפירה שלי

התאריך הרגיל. בגלל גילה אני שולחת אותה לטיפול פעם בשנה. כמובן שזה תמיד קורה באמצע עבודה על משהו , באמצע תפר ארוך, של משהו חדש או תיקון מסובך של משהו שמאד דחוף לי לעשות. היא כבר שבה מהתיקון, ואני שבתי לעבוד עמה. לוקח לי קצת זמן 'לכוון את התכים' למקום שנוח לי לתפור עמו. אבל שוב תפרתי תיקנתי ומבצע 'ניצול שאריות' ממשיך במרץ.

ברוח הקיץ, כיבסתי את כל הוילונות בבית, עלי להודות שאיני עושה זאת כל שנה, בדרך כלל עשיתי זאת לסירוגין מחדרים שונים. אלא שעם התחלת השיפוץ אצל שכניי, לא יכלתי לעשות זאת, בגלל מגבלות תליית הכביסה, שנכפו עליי. השנה מייד עם חידוש חבלי הכביסה במקומם, הורדתי את כל הוילונות וכיבסתי אותם. גם כיסוי מיטה וה'קילים' שאני מניחה על הספה, וגם כל ציפוי של כריות כורסאות, כולם זכו לכביסה טובה.כמו כן גלגלנו את כל השטיחים ואנו חיים בחום הקיץ עם רצפה חשופה וקרירה, מומלץ לגמרי.

בחודש יוני ורובו של חודש יולי, היה מזג אוייר נהדר, חם במידה, לא היתה לחות, פשוט 'כיף'. אך כעת מזה כמה ימים הגיעה הלחות,  הצמחים דווקא מרוצים מהלחות ומהטל הלילי הרב, אבל לנו האנשים זהו מטרד,אנו מרגישים דביקים.  מתחילים להפעיל בכל מקום מיזוג אוויר, אני באה מהרחוב דביקה ולחה ונכנסת לאוטבוס או בנין קפוא, ברררר לא נעים בכלל. גם להיפך היציאה מהבנין או האוטובוס הקפואים לתוך אוויר לח וחם, מכה בנו כאילו אנו בתנור. אני מעדיפה לפתוח חלונות שיזרום אוויר דרך הבית, או מאוורר, שיסתובב לו לידי, שולח זרמי אוויר עדינים וקרירים, תענוג אמיתי.

זרעתי כמה זרעים בעציץ וזה מה שיצא

זרעתי כמה זרעים בעציץ וזה מה שיצא

עציץ פלפלונים גם יפה וגם טעים

עציץ פלפלונים גם יפה וגם טעים

גינתנו הולכת ומתאוששת מהאבק הבטוני שעף אצלנו מהשיפוץ של השכנים. ואני מנהלת שיחות קטנות כל בוקר עם הצמחים שואלת לשלומם, ונהנית ממראיהם. הבזיליקום הפתיע ככל שנה בשלל פרחים סגולים, אך אנו רוצים עלים לסלט, אז אנו קוטמים את הפרחים, שירבו העלים המתוקים. אותו הדבר בפטרוזיליה ובשמיר. חלק מהפרחים ששתלנוו לא מזמן בעיקר הכריזנטמות סיימו לפרוח ואנו נותנים להם שימשיכו בלוח הזמנים שלהם, ויודעים שבשנה הבאה ישובו ויפרחו מעצמם.

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא קיץ כמנהגו נוהג

  1. Sewing machines always need attention right in the middle of a project. Love seeing photos of your plants.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.