מה את סורגת/ מצנרת השנה?

מה את סורגת השנה? שואלות אותי מכרות. שאלה נאה, ואני בדרך כלל משיבה להן ומספרת מה נמצא על השיפודים שלי או בסל העבודה. אלו שסורגות בעצמן מספרות לי מה הן סורגות כעת, ואנו חולקות רגעי נחת.

אני גם קוראת וכותבת בקבוצת דיון על המרשתת, שהתחילה כקבוצה שחלקה [ח' קמוצה] דוגמאות ועצות סריגה, אך עם הזמן הגברות והגבר היחידי שם, חלקו ספורי חיים, שלחנו גלויות דאר [אמיתיות עם בול] . שלחנו חבילות קטנות עם דוגמאות חוטים, ואפילו החלפנו ריבועים סרוגים [בגודל אחיד] ץ שאח"כ כל אחד/השתמש/ה בהם.  בעתות צרה למישהי/ו כולם סורגים ריבועים ומישהי מחברת אותם לשמיכת אהדה שנשלחת למי שזקוק לה.

במעטפות החוטים שלחנו 5 חוטים של 4 מטר, כל אחת מתוך המלאי שלה. כיוון שבכל ארץ אפשר להשיג חוטים שונים זה היה מענין ואני השתמשתי בחוטים ה'מיוחדים' הללו לכל מיני יצירות. יום אחד כשהחתול שלנו חמודי עדיין היה בחיים,הגיעה מעטפה כזו עם חוטים והנחתי אותה על השלחן, חמודי שהיה נוח באופיו, סימר את שערותיו ואיים על המעטפה. חששתי שאולי נכנס משהו למעטפה ופתחתי אותה בזהירות עם כפפות בתוך האמבטיה, כך שאם יקפוץ ממנה איזה חרק גדול, אוכל למנוע ממנו להסתתר בבית. פתחתי ולא קרה כלום. חמודי שישב על שולי האמבטיה קפץ על החוט הלבן בזעם. לקחתי לו את החוט, וקראתי את הפתק הנלווה, השולחת טוותה חוט זה משיער הכלב האלפיני שלה.

בקשתי מחברת הקבוצה נורה בלסר [Nora  Balcer ] לספר עלעבודות הצינורה שלה  למען אחרים והנה מה שכתבה

Hi Mirjam,

  I used to knit, but due to overdoing it I had to give that up so took up doing more crocheting.  had a friend that sent me a pattern for a wheelchair wrap and in 2009 I started making them for a near by nursing home that has over 250 patients.  When I took the first dozen to them, the staff said they would love to have more.  Since then I have made 491.  I also crochet afghans and send them to a friend in Connecticut who is a collector for Project Linus and she takes them to Yale University to the children's ward where they are given to the sick little children.

Both of these projects are fun for me to do and since 2009 I have sent her 161 afghans

I love making the wraps and afghans with variegated yarn and I have a big stash of it and keep adding to it when I see a new color.  In fact, I've had to make a spreadsheet putting allthe yarn colors on it and the amount of each skein that Ihave.  I now have 296 names, but haven't added up the number of skeins. LOL

 

שמיכה מצונרת מספר 19 ב2013. של נורה בלסר

שמיכה מצונרת מספר 19 ב2013. של נורה בלסר

 

צעיף מספר 39 לשנת 2013 של נורה בלסר

צעיף מספר 39 לשנת 2013 של נורה בלסר

 

 

 

 

 

פרויקט לינוס [Linus] הינו ארגון שמטרתו לעזור לילדים במצוקה  http://www.projectlinus.org/about/

 

בקבוצה יש אנשים מכל העולם. רבות מהן סורגות לאנשים זרים שכלל אינן מכירות, שמיכות לבתי חולים ובתי יתומים, כובעים לחולות סרטן, בגדים זעירים לפגים, בובות למוסדות ילדים וכדומה. הן אינן היחידות, ברחבי העולם יש נשים שסורגות כדי לחמם או לשמח אנשים אחרים.  קבוצת הסורגות של חיה מאירוביץ בירושליים Knit and Nosh תורמות באופן קבוע, כובעים לחולות וסורגות בובות יד מצמר שניתנים בבית החולים נווה צדק כמתנה לכל ילד חולה.

הסריגה ועבודת הצינורה בכלל הן מלאכות ששכרן רב. קודם כל בעצם יצירת הפריט שמועיל או משמח אותנו כיוצרות בזמן היצירה. אם הוא ניתן למישהו/י אז הוא מועיל או משמח אדם נוסף. במחקרים רבים הסתבר שהסריגה עוזרת להפיג מתחים ולהפחית דכאונות. הסריגה מצריכה חישובי מידות לצורך הפיכת ס"מ לעיניים, חישוב היכן להוריד ולהוסיף עיניים לצורך עיצוב היצירה הרצויה ובכך מתרגלים את המוח. יש גם הפעלה של קשרי מוח ידיים עיניים, הפעלת שרירים שונים, כל אלה נחשבות בין הפעולות הרצויות  לדחיקת מחלות השיכחה.

דוגמאת כובע מוביוס שנעים לראש כואב ורגיש

אם אפשר מודדים את היקף הראש, אם כי יש לציין שבגלל שזה מוביוס הוא נוח למידות שונות כך שאם אי אפשר למדוד את ראש המקבל/ת אפשר למדוד את ראשך אם זה למבוגר/ת ובטבלאות מידות אם זה לילד/ה. מחשבים את קנה המידה, כלומר סורגים דוגמית של 20 עיניים ולאחר כמה שורות מודדים לכמה ס"מ הגיעו. מחלקים את מספר העיניים [20] במספר הס"מ ומקבלים את קנה המידה של כמה עיניים?  =1 ס"מ.  כעת כופלים את המספר הזה במספר הס"מ הרצוי ומקבלים את מספר העיניים שיש להעלות.   מספר העיניים צריך להתחלק ב6.

להעלות את מספר העיניים שחושבו [ולהשלימן למספר שמתחלק ב6] על פי קנה המידה על מסרגה עגולה  שגדולה במספר אחד מהמסרגה שעליה תסרגו. לקרב את העין  האחרונה שהועלתה לעין הראשונה לבדוק שכל העיניים  ישרות, לשים סימניה לסימון התחלת העיגול. לסובב את העין הראשונה ולהעלות עין על תחתיתה, להמשיך להעלות עיניים על החלק התחתון של כל עין, עד שפוגשים שוב את הסימניה מכאן ואילך סורגים 3 עיניים ימין 3 עיניים שמאל עד לאורך הרצוי [קצת יותר מהמרחק שבין אמצע הראש עד מתחת לתנוך האוזן ]   אז לעבור לסריגת 1 ימין 1 שמאל לאורך 4 ס"מ. להוריד את העיניים באופן רפוי עם שיפוד במידה יותר גדולה מזו שבה  סרגתם.

אהה, מה אני סורגת כעת ?

סוודר אחד חדש עם פתח מקדימה, עם דוגמה מקורית משלי. סרגתי וממשיכה לסרוג

צעיף טבעות מכותנה

צעיף טבעות מכותנה

צעיפי טבעות, על פי דוגמא שראיתי בבלוג נחמד, עם כמה תוספות משלי כגון השחלת חרוזים על אחד החוטים. או סריגה בחומרים שונים.

http://www.instructables.com/id/Infinity-Times-7-Scarf/?ALLSTEPS

צעיף גדול מצמר גמלים, שאני סורגת בין דברים אחרים או ליד הטלוויזיה כשאני רוצה לראות סרט ולא להביט על הסריגה.

כמו כן אני מצנרת אימרה לסיום וילון שתפרתי מדוגמית אריגה שלי.

 

 

.

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, מלאכת מחשבת, תדמית מדומיינת, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא מה את סורגת/ מצנרת השנה?

  1. מאת Pam‏:

    What a great way to help others

  2. מאת אריאלה‏:

    סיימתי , סוף סוף , את הצעיף המשולש . סרגתי גם תיק מסרטי בד שמשלב סריגה ואריגה ועכשו שני דברים על כוונתי- האחד, כדור סרוג ואח"כ ארוג וסוודר לתינוק שאך נולד. מצטערת , אך רק זה נכון לעכשו. סתם , בצחוק.

  3. מאת Elizabeth de kievit‏:

    Beste wensen voor dit jaar.. en mijn hartelijke groeten. Die sjaal van draden is heel leuk. goed idee.
    tot de volgende keer.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.