תליית תערוכה קבוצתית 'היוצרים בחוטים' בבית האמנים בחיפה

ביום שלישי אחה"צ, הלכתי לבית האמנים בחיפה, להביא את העבודות שלי שתשתתפנה בתערוכה      " היוצרים בחוטים" [שתפתח שם בשבת בבקר]. הבטחתי גם לעזור בתלייה. תמר מהממונות על הבית יחד עם שרון המזכירה הראשית  , קבלה את פניי במאור פנים. הגיעו עוד אנשים והאוצרת נורית יחד עם עוד מתנדבות/ים התחילו לפזר את העבודות במקום תצוגתן המיועד.  גם למחרת הגיעו עוד עבודות ואפילו היו כמה שאחרו והגיעו רק ביום חמישי, מה שלא הקל על האוצרת.

כמובן שכ'אמנית סיבים' תערוכה כזו היא חגיגה, וכשזה מתקיים בעירי שלי זו שמחה כפולה ואחרון אחרון חביב, הגיעו עבודות מכל רחבי הארץ ועבורי זה היה קצת כמו 'פגישת מחזור'. אני מכירה חלק ניכר מהמשתתפות ואת סגנונן כך שמספיק לי לראות את העבודה ולדעת מי העושה. עם חלק מהעושות נפגשתי אישית או השתתפתי יחדבכנסים שונים  ובתערוכות, בעיקר אצל סימה סלע ב'סימגלרי' שכבר נסגרה לצערנו, ובעוד מקומות.

ימי תליית תערוכות  בכל מקום, הם ימים מעייפים עד כלות הכוחות. בעיקר תערוכות קבוצתיוית, גם כשלאוצרת יש תוכנית עבודה, קןרה שכש'מפגישים' שתי עבודות , השכנות אינה טובה וצריך לשנות את המיקום המתוכנן.

במקרה של עבודות סיבים זה יותר קשה מאשר בתערוכת ציור, פיסול או צילום. כל מי שי/תבקר בתערוכה זו  י/תראה את המיגוון העצום של אופני עבודה, צורות, גדלים ונושאים. היוצרים/ות  בחוטים  חופשיים/ות  ברוח היצירתית , אך חייבים/ות להכיר אישית, כמעט באופן גופני ונפשי את  תכונות החומרים כדי ליצור עמם.

רכות וגמישות החוטים השונים הינן יתרון בזמן העבודה, אך לעיתים חסרון בזמן הצגת העבודה, כי צריך לתכנן איך החומר הרך והגמיש 'יעמוד' או 'יתלה' כך שיראה כמו שהיוצר/ת התכוון. בקיצור, היוצרים/ות  בחוטים צריכים/ות לכלול גם את אופן וצורת התצוגה כחלק בלתי נפרד מהיצירה ולמעשה ליצור את אופן התצוגה לתוך העבודה.

ב'בית האמנים' לא הרבו במשך השנים להציג עבודות סיבים, כך שהאוצרת עבדה הרבה  יותר קשה מהרגיל בתליית ציורים והעמדת פסלים . במשך היום וחצי של בניית התערוכה ראיתי כיצד האוצרת סופגת את השוני של יצירות החוטים והבדים ומתחילה לנשום עמם, לחוש אותם ו'לפלטרט' עמם וכך יצרה תערוכה מצוינת, עם 'הרמוניה ושיחות בין העבודות'.  תודה נורית.על האצירה, תודה לתמר שהפתיעה את כולן  והכינה בעמל רב דפי אמן וקטלוג, ותודה לשרון על עמלה,  אתן צוות נהדר!!!!

כיוון שהתערוכה כאן בעיר מגוריי, אבקר בה מספר פעמים. במבטים ראשונים  שמתי לב שישנם כמה נושאים שמופיעים  ביצירות של אמניות שונות. אני מתכוונת לשוב ולהסתכל  ולראות אם ראיתי נכוחה.

חג שמח לכולנו.

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

11 תגובות בנושא תליית תערוכה קבוצתית 'היוצרים בחוטים' בבית האמנים בחיפה

  1. מאת תמי‏:

    איזה כיף לשמוע שאת מציגה – ועוד בחיפה! אני ממש מקוה להגיע, ואויל אפיל יזדמן לנו להיפגש פנים אל פנים… אני מניחה שאפשר למצוא פרטים על מועדי התערוכה באתר של המוזיאון, אז אני פונה לשם… בהצלחה, ותיהני מכל רגע!

    • מאת mirjam‏:

      שלום תמי, אכן אני שמחה מאד והחבורה המציגה נכבדת ביותר. בית האמנים איננו המוזיאון, בתשובתי ליונית פירטתי את כל שעות הפתיחה והכתובת המדויקת. את מוזמנת בשמחה מרים.

  2. מרים, אכן, לא שלחת את פרטי התערוכה… מתי נפתחת, היכן הוא בית האמנים, ובאיזה שעות.
    אשמח לבוא ולראות!

    • מאת mirjam‏:

      יונית , ברשומתי "עניני קיץ, שגרה יומית וגם לא כל כך" מיום 14 ביולי ש.ז. פרסמתי גם את ההזמנה. אך אשוב וארשות כאן את הפרטים. בית האמנים, ע"ש שאגאל, שד' הציונות 24 חיפה. התערוכה נפתחת היום ב11.00. תהיה פתוחה מ 17/8/13 ועד 10/9/13. רב שיח יהיה ביום 31/8/13 ב11.00. שעות הפתיחה הינן: ב'-ה' 9.00-13.00 / 16.00-19.00. יום ו' 9.00-12.00. בימי א' סגור. את מוזמנת. מרים

  3. מאת אילה רז‏:

    מרים היקרה, מאוד מעניין יהיה לראות את התערוכה וחבל שלא הוספת כמה צילומים מתהליך תליית העבודות, שהוא לדעתי, מיצג בפני עצמו. שיהיה בהצלחה!

  4. מאת ששונה‏:

    הכרתי את מרים והעבודות המקסימות ביום "התליה" ! כל כך הרבה מציגים וכל כך הרבה עבודות! מגוונות ומסקרנות ובאמת נורית האוצרת ותמר עבדו מסביב לשעון על מנת שהתערוכה תהיה מוכנה לפתיחה!
    הצעתי לשנות את השם של התערוכה ל"הביאנלה הראשונה בארץ ישראל לאמנות הסיב" ולפתוח בחיפה מסורת של תערוכה ברמה גבוהה! יש בארץ כל כך הרבה כישרון ויצירתיות ! ותראו זה יגיע לכל העולם! מה דעתכם ?
    אצרף קישור לאלבום שצילמתי https://plus.google.com/photos/113224274659750407998/albums/5912751218047206529
    תהנו
    אבל עדיף מראה עיניים!!
    שבת שלום ..(תיכף הפתיחה…:)

    • מאת mirjam‏:

      ששונה נעם לי מאד להכירך, ותודה ששמת כאן את הקישור לתמונות היפות שצילמת!!! הפתיחה היתה חגיגה לעיניים וללב! פגשתי המון חברות יוצרות והיה נפלא, תודה גם לך על העזרה והעידוד. מרים

  5. מאת שושנה ון-טיין‏:

    הייתי בפתיחת התערוכה וזה היה מהמם! כל כך הרבה רעיונות, ביצועים כל כך יפים, באמת חגיגה לעיניים!! גם הצילומים של ששונה יפים מאוד ומאפשרים עוד פעם לראות את היצירות.
    חג שמח ושנה טובה לכולן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.