ממש לא 'עונת המלפפונים'

פעם נהגו לקרא לעונה זו של הקיץ 'עונת המלפפונים' , בשווקים ובסלטים היו הרבה מלפפונים, על חלונות המטבחים ברחבי הארץ נראו צנצנות 'החמצת מלפפונים', קיטנות הסתיימו, חלק מהעיתונאים יצאו לפגרה עם הכנסת ועם הילדים ולא היו הרבה חדשות מענינות. קרייני החדשות היו מקריאים כל מיני ידיעות מוזרות מכל רחבי העולם למלא את הזמן המוקצב.  לא עוד… העולם תוסס סביבנו, חדשות ניגרות מסביבנו מכל מקום, אנו יודעים מה קורה בכל מקום, אנחנו כבר כפר גלובלי!!!

בעוד שבועיים אשתתף בתערוכה 'היוצרים בחוטים', בבית האמנים ע"ש שאגאל, בחיפה. אז הוצאתי את העבודות המיועדות להשתתף בתערוכה מהארון, ואני בודקת שהן מוכנות לתלייה, ושהכל בסדר כדי שלאוצרת יהיה קל לתלותן. צריכה עוד לכתוב כמה מילים על עבודותי ואז גם זה יהיה מסודר.

בינתיים ממשיכה במבצע 'איחוד שאריות' מצנרת צעיף גדול ב'צורה חופשית' [free form] משלל חוטי כותנה  צבעוניים, לכשאסיים אותו אראה את תמונתו.  אני תופרת כל מיני דברים שימושיים כמו מחזיקי סירים חמים, שאני מניחה במגירת המתנות, מוכנות להימסר.

מחצאית הגינס הישנה שלי , שכבר נמאס לי להסתכל עליה וללבשה אחרי יותר משלושים שנה. חתכתי

בד השמלה היה פעם חלק מחצאית

ותפרתי שמלה קיצית נוחה ואוורירית. החצאית היתה תפורה משתי קומות. הקומה התחתונה היתה מכווצת לתחתית הקומה העליונה. שנות כיווץ, כביסה ודהייה הותירו בבד צורות יפות מאד שהשתמשתי בהן כדי ליחד את קדמת השמלה. אחרי שגמרתי לתפור אותה חסר לי עוד 'משהו', כיוון שהחלטתי 'לנצל שאריות', חפרתי במגירת קרעי התחרה ומצאתי שתי תחרות שונות. הצמדתי אותן לפס אחד ותפרתין על אימרת השמלה.

המשכתי גם למיין ניירות ומצאתי דף פרסומי חמוד ששמרתי, ממש מתאים לקיץ.

פרסומת ששמרתי מעיתון

 

 

סלט קיצי נפלא, שצריך להכין 48 שעות לפני האכילה. אפשר להכין יותר מאשר מתכוונים לאכול בארוחה, כי הוא נשמר היטב במקרר, [אצלנו הוא נגמר מהר!].הכמות מחושבת ל12 מנות .

חומרים:

1/2 כרוב [בינוני]  ירוק, –  1/2 כרוב [בינוני] אדום,  – 1 בצל ,  -1 פלפל ירוק ,- 1.5 כוס סוכר, – 1 כוס חומץ, – 1/2 כוס מים, – 2 כפיות מלח,- 1/2 פלפל ירוק חריף, קימל, פלפל אדום,לבן ושחור.

הכנה: לחתוך את כל הירקות לגושים קטנים מהשלם, להכניס במעבד המזון  את הסכין החותכת, מפעילים ומתחילים להכניס פנימה  את גושי הירקות. להעביר לקערה להוסיףסוכר, חומץ, מים, מלח ותבלינים.  לערבל היטב בכף עץ!. להעביר לצנצנ[ו]ת בעל[ן]ת מכסה.  להכניס  למקרר, לאחר כ 24 שעות, לפתוח את המכסה ולשים פומפיה על הפתח כדי  שהתוכן לא יפול החוצה ומוציאים את כל הנוזל שהצטבר!. לסגור לעוד כ 24 שעות    ב ת א ב ו ן.

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, אמנות ישראלית, אמנות סיבים, אמנות שלי, כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, תערוכות, עם התגים , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא ממש לא 'עונת המלפפונים'

  1. מאת אריאלה‏:

    מחכה לתערוכה ותודה על המתכון.

  2. מאת Pam‏:

    Christmas is the silly season over here. Thanks for sharing the recipe.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.