תמחזרי לך שמלה

בשבוע האחרון, התפרסם בתקשורת שחברת תעופה גדולה, מאפשרת לדיילים ולדיילות שלה להתלבש כרצונם או רצונן,  בין המצולמים הופיע גם גבר עם חצאית צרה ונעלי עקב. היום זה אפשרי בלי שירימו גבות, אך כשהיינו ילדים ולמדנו את הפסוק בישעיהו ג' ו "שמלה לכה, קצין תהיה לנו" תמהנו כי  מלבד הסיפור על הגברים הסקוטים שלובשים חצאיות קילט, לא שמענו על גברים לובשי שמלות. המורה שלנו לתנ"ך מלמל משהו בתשובה לשאלותינו ועבר מהר לפסוקים הבאים.  כמובן הוא יכל להפנות אותנו לכתונת יוסף שהרי כותנת ארוכה, היא למעשה הבגד שיוסף וכל הגברים במזרח התיכון לבשו אז, ובהרבה ארצות זה נלבש גם היום. ראו את הכותנות היפות שלובש הרב הראשי הספרדי שלנו.  ואגב בתנ"ך יש עוד תזכורת לכך שגברים לבשו שמלות בבראשית לז לד כתוב ש"ויקרע יעקב שמלותיו".

אז הכותרת שלי קצת מרמזת משחקת עם הפסוקים התנ"כיים. אגב המילה שמלה מוגדרת אצל אבן שושן , במילון החדש 'כשמלה או שלמה בהיפוך אותיות, כמו כן הוא כותב ששמלה בערבית הינה מעיל גדול. ואחר הוא הפתיע אותי כי כתב כי 'שמלה [בימינו ] בגד נשים, ביחוד מן המותניים ולמטה, עטיפה לגוף האשה: שמלת בד. שמלת משי. תצוגת שמלות'.

אמש, שוחחתי עם מכרה מחו"ל שאמרה שהיא מאד מעונינת שאשלח לה צילומים של השמלות הממוחזרות שלי, כי היא מרגישה שכעת עליה להצטרף לתנועת הנשים שממחזרות ואינן קונות בגדים חדשים והיא צריכה קצת רעיונות איך ומה לעשות. בעודי שולחת לה כמה צילומים, בעיקר של שמלות שלי שעברו שלבים שונים במיחזורן, חשבתי שיהיה  נחמד לי לעצמי ,לרכז את הצילומים של שלבי המיחזור השונים של כל שמלה ברשומה שונה.

הבד המפוספס בלבן ומיני הדפסים של פסי אורך בגווני תכלת שונים. מצא חן בעיני בחנות ומיד תכננתי

1 חצאית וחולצה 2010

חצאית. אבל הבד היה צר קצת מהרגיל, אז חיפשתי בד שממנו אוכל להוסיף פס ל'חצאית' המתוכננת וגם לתפור חולצה שתתאים לחצאית.  עם השנים השתניתי ויום אחד רציתי לשנות את החצאית והגליתי אותה לארון השינויים. אחר כך הגיע הרעיון להפוך אותה לשמלה.

הרמתי את מותני החצאית עד לקו שמתחת לחזה, והוספתי  פס של בד החולצה שאותו העברתי אל מעל לחצאית. ההרכב נראה לי קצת בהיר מדי, אז חטטתי בערימות השאריות שלי ומצאת פיסות של בד כחול כהה פרחוני שאותו הפכתי ללבבית השמלה, ובד תכלת פרחוני שממנו יצרתי שרוולונים קצרים. תפרתי לבשתי ועדיין נראה לי לא מושלם, נותרו לי מעט פיסות קטנות מהבדים הפרחוניים אז תפרתי מהן פס ארוך קצצתי קטע מהחלק התחתון תפרתי את פס הפיסות בין שני החלקים הללו, אהבתי מה שראיתי ולבשתי כמה שנים בשמחה.

2 שמלה אוגוסט 2018

3 תוספת פס תחתון אוגוסט 2018

4 השלב הרביעי קיץ 2022

בשלושת השנים האחרונות, עברנו מגיפה, הגעתי לגיל 79, שוב השתניתי, ותחושותיי לגבי הלבוש שלי השתנו. כעת אני רוצה שרוולים עד המרפקים וכיסים לכל שמלה. הורדתי את השרוולים הקצרים והפכתי אותם לכיסים, ומבד החולצה לשעבר תפרתי שרוולי מרפקים ואני שוב מרוצה מאד.

בספירה השמלה הזו עברה 4 מיחזורים משביחים וכמו יין ישן היא הולכת ומשתבחת עם הזמן, ומי יודע מה עוד אעשה ממנה.

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות סיבים, אמנות שלי, כללי, מיחזור, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא תמחזרי לך שמלה

  1. מאת לאה קפלן‏:

    שלום רב
    חיפשתי דרך להתקשר אליכם ,אך זה אינו בנמצא . אנא צרו אתי קשר ם528699498 אחרי 11.30 היום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.