לא רוצה מלחמת עולם שלישית

בכלל התכוונתי לסיים כמה טיוטות של רשומות  על נושאים אחרים, אבל ברקע שומעים חדשות, על פליטים שבורחים מקייב, מחרסון, מלבוב ומעוד מקומות שבאוזנינו נשמעים כמו שמות קהילות יהודיות שחרבו במלחמת העולם השניה. דברתי עם חברת ילדות ושתינו תהינו , כל אחת לחוד מה היו האבות שלנו אומרים על המצב. חברה שניה שכתבתי לה בואטסאפ שאנו שומעים כל היום  שמות של קהילות יהודיות …כמו חזרה בהיסטוריה. כתבה לי מחו"ל 'שיש לה יתרון על הסביבה שלה, בלזכור שמות של מקומות באיזור הזה בגלל הקהילות היהודיות שהיו' . אמש בחדשות בטלויזיה, ראינו רכבות דחוסות באנשים נוסעות לפולניה, לרגע זה מעביר צמרמורת בבמעמקי הזכרונות והמעיים שלנו, למרות הידיעה שהפעם אלו רכבות הצלה, שמוציאות אנשים מאוקראינה.בן דוד מבוגר כתב לי ש'זו הפעם הראשונה בחייו שהוא מרחם על אוקראינים'.

הפרשנים מברברים בלי סוף, 'פוטין ימשיך הלאה, הגוש המערבי לא שם לב ולא התנגד להשתלטות על קרים, ישראל צריכה לתמרן בין השתיכותה למחנה המערבי לבין ההסכמים שיש לה עם רוסיה ומצבנו בסוריה, וקשרים עכשוויים עם אוקראינה. אנו בין הפטיש לסדן'.

באמת , אין לי חשק לעוד מלחמת עולם, למרות שאני כבר שנים טוענת שאנו חיים במלחמת עולם סמויה, שמתנהלת מתחת לשטח.  למדתי פעם בהיסטוריה, שכבר הצארית יקטרינה הגדולה , חשקה לשלוט בארצות שמסביב רוסיה. וכי מאז רוסיה לא שינתה את תפיסת העולם שלה. ואין לי חשק. נמאס לי עוד מלחמה.

קרוביי וחברותיי האירופיות לא האמינו שזה יקרה בכלל: כעת במאה ה-21, אין כבר מלחמות' הן אומרות וכותבות לי:'בטח לא באירופה.'. כעת הן לא בטוחות כבר במה להאמין.

אנשים בורחים ביחד ובכל התמונות איש כבר לא עונד מסיכה, מה יהיה עם הקורונה שעדיין אורבת לנו עם וריאנטים חדשים? מלחמת עולם עם מגיפה, ימי הביניים החשוכים.

ואני רק מקווה שייצליחו לעצור אתהמלחמה הזו, כי שבענו מלחמות.

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.