כמעט מועד הבחירות / הבחינות מועד ב'

השנה אנו עוברים בחירות מועד ב' , כי נכשלנו במועד א'. כן כולנו כחברה נכשלנו, בחינוך עצמנו או חלקים ניכרים של החברה שלנו בהבנת הדמוקרטיה. כשאנשים בשלטון שנבחר לפני כמה שנים וכעת נמצא בממשלת מעבר,  מדברים במושגים כמו 'הולכים לגנוב לנו את השלטון ', אז מישהו לא הקשיב בשיעורי אזרחות. גניבה היא לקיחת משהו מבעליו החוקיים באופן לא חוקי.  בעלות חוקית נוצרת מתוך קניה בכסף או בירושה או ייצור עצמי. שלטון דמוקרטי אינו רכוש שיש עליו בעלות. שלטון דמוקרטי זה תפקיד שאדם מקבל לזמן קצוב. זה פקדון שאדם מקבל ועליו להשיבו אחרי פקוע ההסכם שבינו לבין הציבור.

מפחיד שחלק ניכר מהציבור, מדבר על השליטה במדינה, כאילו זהו רכוש שניתן למישהו לשימושו הפרטי. מפחיד כשהאנשים שוכחים שהשליטה במדינה היא של כולנו ולכן מגיע לכולנו רווחה והנאה מהמדינה. בשנים האחרונות, אחוז ניכר של הציבור לא נהנה מהמדינה. אחוז ניכר מהציבור חי מהיד לפה. נכון שטסים בזול לחוץ לארץ, אבל אוכלים אוכל שמחירו יקר מדי. ולילדי הנוסעים אין דירה משלהם. נכון שיש יותר רכבות ומפלסים , אבל יושבים דחוסים ברכבות ומצפים, לרוב בעמידה, זמן רב מדי בתחנות אוטובוסים שמי שתכנן אותם, כנראה אף פעם אינו נוסע בתחבורה ציבורית.  נכון שראש ממשלתנו ורעייתו טסים לכל מקום ולוחצים ידיים לכל מיני מנהיגים, אבל המנהיגים הללו  אינם נמנעים מביקורת חריפה על ישראל, לרוב לא מצביעים לטובתנו באו"ם ומה שעוד יותר גרוע, שחלקם אנטישמיים וראש ממשלתנו אינו מעיר להם כשהם מנסים לטשטש את פשעי בני עמם בשואה.

כעת מועד ב' של הבחירות, פועלים נופלים מבנינים, השר הממונה על בטיחותם עומד בפני משפט, לא על אי אכיפת חוקי בטיחות, אלא על משהו אחר.  מועד ב' של הבחירות, בתי החולים בחוסר תקינה, סל התרופות אינו מספיק להרבה קשישים שנאלצים לבחור בין תרופה לבין מזון, שר הבריאות בחקירה, לא על בעיות בריאות. לא על כך שלא אסר להכניס סיגריות חשמליות מזיקות לבריאות. בבתי הספר מחסור במורים, כיתות דחוסות, יש ירידה בידע של תלמידי ישראל על פי מחקרים בין לאומיים ושר החינוך החדש מדבר על הפיכת אוניברסיטאות לבתי ספר לנבואה. אז מהיכן יהיו לנו רופאים, מהנדסים, עובדי מעבדות וכדומה?

בחירות מועד ב'  בחינות מועד ב'. למה שכחנו שהבחירות נועדו כדי לבחור מדי זמן קצוב אנשים שיש להם חזון או נקודת מבט חדשה איך לשרת את הציבור כולו ….ולא את גחמות אלו שנבחרו מזמן.

לא גונבים לכם שום שלטון רבותי, רוצים לנסות משהו חדש. דמוקרטיה היא מסעדה , יום אחד טועמים תבשיל ממפלגה מצד אחד של הרחוב ויום אחר מותר לטעום תבשיל של מסעדה אחרת. תפסיקו עם שפיכת עלבונות וחרפות על מי שדעתו שונה משלכם. זה מותר ולא צריך לכנות אנשים בכינויים מכוערים על כך שדעתם שונה. יש לכם בלתי מספיק ב'אזרחות' ועל כך כולנו נענשים בבחינות מועד ב'.

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, תדמית מדומיינת, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא כמעט מועד הבחירות / הבחינות מועד ב'

  1. מאת אילה רז‏:

    דברים כדרבנות. אלה שלא מבינים מה כתבתי צריכים להפנות את הטענות אל משרד החינוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.