טיולון בהדר

פינת חיים [ויצמן] – יוסף [הגדם]

פעם טיילתי כל שבוע בהדר, הלכתי לטיפול פיזיותרפי ובדרך אל ומהטיפול, צילמתי את מה שמשך את תשומת לבי. כמובן שגם ניצלתי יום זה לקניית דברים שהייתי זקוקה להם, כגון בדים, קפה ועוד, אך בעיקר חקרתי את הרחובות, את המרווחים המענינים שבין הבתים, שבהם היו פעם גינות ובחלקם יש כיום כל מיני חנויות או קיוסקים. במקום חצרות וגינות שהיו שם פעם יש כעת בניה שנראית ארעית למחצה, בלתי מתוכננת, מעוררת שאלות מי הרשה לבנות כך? ואם לא הרשו, היכן הפיקוח?. כעת כבר איני יורדת כל שבוע, אך בכל ירידה להדר לצורך כלשהו, אני משלבת גם טיולון.

מציאה ברח יוסף [הגדם]

חיפשתי כבר זמן רב כורך, ידעתי שיש אחד ב'רחוב יוסף [הגדם]', אלא שפעמיים עמדתי לפני חנות סגורה וחשדתי שאולי החנות כבר סגורה. לשמחתי פרסם דר' יוחאי רוזן, צילום של החנות בפייסבוק ולשאלתי ענה שהחנות אכן פעילה. אתמול לקחתי את שלושת הספרים הכי מתפרקים שלי, וירדתי להדר להביאם לכורך.  האוטבוס הראשון שהגיע לתחנה היה 19, ירדתי ליד השוק ועליתי במדרגות ומשם צעדתי ברחוב מנחם ליד גן בנימין כלפי מעלה. אני מציינת זאת כי כמובן שמיד ראיתי כל מיני דברים שרציתי לצלם, אך שלושת הספרים הכבידו עלי והחלטתי שאחר כך אשוב באותה הדרך וכי יהיה לי קל יותר לצלם בלי המשקולת על כתפי. בפינת רח ירושלים פניתי ימינה. שני פועלים עמדו ליד בור שטפלו בו , אחד מהם דבר בקולי קולות בנייד שלו ואמר 'Valentine`s Day' לא הייתי אולי שמה לב לכך, לולא צמד המילים האלו לא היו נאמרות בתוך דיבור ערבי, חייכתי וחשבתי שהנה יום האהבה הזה מחבר בין כולנו.

הצצה אל בין שורות הבתים ברח חיים [ויצמן] חצרות שפעם היו גינות.

רחוב חיים [ויצמן]

 

 

 

 

 

 

 

רחוב ירושלים נפגש עם רחוב 'חיים [ויצמן]' ,תמהתני מי האדם שחשב לתת שמות רחובות עם מחצית השם בסוגרים? רוב האנשים משמיטים את המילה שבין הסוגריים וקוראים לרח יוסף [הגדם]  פשוט רח' יוסף ולרח' חיים [ויצמן] פשוט רח' חיים.

החלק העליון של רח חיים [ויצמן] הינו רח מדרגות

פניתי שמאלה מרח ירושלים לרח חיים [ויצמן] שבתחתיתו הינו רח של ממש ואחרי שנפגש ברח פבזנר הוא הופך לרחוב מדרגות. ברח יוסף [הגדם] רואים קודם את מגרש המשחקים, פונים שמאלה, חוצים את הכביש והגעתי אל חנות הכורך. הוא קבל את ספריי, שוחחנו על הכריכה, אחר כך תהיתי מה מקור שם משפחתו המענין ושבתי כלעומת שבאתי.

כעת הייתי נינוחה לצלם את כל מה שענין אותי.

מבט מעל לגדר של גן בנימין

ברחוב מנחם [בשולי גן בנימין ]

ברחוב מנחם

ברחוב מנחם

 

 

 

ברחוב ירושלים

בית סגל

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא טיולון בהדר

  1. מאת אילה רז‏:

    הנוף מוכר מלפני ש נים רבות אבל. כול נראה מוזנח וזקוק לטיפוח עירוני

    • מאת mirjam‏:

      אכן אילה יקרה, את צודקת, ההזנחה קורעת לב. את האשפה אפשר היה לאסוף. ולנסות לאתר בעלי בתים שיעשו משהו. הבתים הספורים שנצבעו ו/או שופצו שבו להיות פנינים לעיניים. מרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.