איכות הסביבה- מחשבות קצת שונות מאלו המתפרסמות בציבור

במוצא"ש שעבר זיכה אותנו אחד מערוצי הטלויזיה בסרטון ציני שהראה שבעוד אזרחים מפרידים אשפה לסוגיה, הראשות הממונה על כך שבה ומערבבת את רוב האשפה הזו ומטמינה אותו. הם כבר לא דברו על כך שהמטמונת הזו תפריש אחרי כמה שנים נוזלים מזהמי סביבה ואולי גם את מי התהום.

בפריז יש ועידה לעניני סביבה והשר הממונה אינו נוסע, איני יודעת אפילו אם איזה מומחה נוסע לשם? ראש הממשלה מרובה התיקים כן נוסע? ואני תוהה לשם מה? האם איכות הסביבה באמת מענינת אותו?

האם מישהו שם לב שכבר מזמן לא מדברים אצלנו על שימור וחסכון במים, למה שידברו ? המים מותפלים ותאגידי המים אולי רוצים שנשתמש בהרבה ונשלם להם הרבה. האם מישהו זוכר שלפני כמה שנים קבעו לנו מכסות משפחתיות, על פי מספר הנפשות במשק הבית? ואם עברנו את המכסה שילמנו מחיר גבוה יותר? האם בוטלו המכסות.

מלבד האכפתיות האישית שלי לאיכות הסביבה, אני סבורה שכל אדם צריך גם לחשוב על הכסף שאפשר לחסוך, על ידי גישה אקולוגית. אני ממשיכה לחסוך במים, ליד המקלחת עומד דלי שלתוכו אני מזרימה את המים הקרים, שאיני רוצה להתרחץ בהם, אני ממלאה כ1/3 דלי מים קרים עד שמגיעים החמים. במים הללו שאני משלמת עבורם, אני משתמשת להשקית עציצים, שטיפת רצפה, או לעיתים האסלה, או כשאני מכבסת משהו עדין ביד, הם טובים לשטיפת הסבון מהפריט המכובס. במים המכילים סבון אני כמובן משתמשת לשטיפת האסלה, במקום מי הניאגרה. העובדה ש'יש כיום מספיק מים' לא מחייבת אותי לבזבז אותם, כי ההתפלה משתמשת באנרגיות אוכלות כל מיני דלקים. אבל גם מי שלא אכפת לו/ה, יכול להינות או להבין שחסכון במים אלו חוסך לו כסף!.

מיחזור בגדים, שהינו גם תענוג צרוף [גילוי נאות לחלוטין !!], חוסך המון גם מבחינה אנרגטית וגם אקולוגית כספית, החלק היקר ומשאיר העקבות בטבע הניכר ביותר קורה בזמן עשיית החוטים והבדים [צביעה, חשמל מכונות הטוויה והאריגה] שימוש חוזר בחומרים הללו , משאיר אותם מחוץ למטמונות האשפה, ואינו משאיר עקבות אנרגיה רבים [מכונת התפירה במעט אנרגיה והרבה עבודות נעשות בידיים].

שכנתי באי נחסוך0001

כנראה שאין חדש בכלל

אותו הדבר קורה בכל מכשיר או חפץ שאנו שבים ומשתמשים בו, החסכון האקולוגי הוא שכבר לא יוצרים את החומר, החסכון לכיסנו גם הוא עצום. למה אין הדבר מודגש יותר על הראשויות שאמורות לטפל בכך ? אולי הן לא ממש מעונינות בכך?

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, תדמית מדומיינת, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא איכות הסביבה- מחשבות קצת שונות מאלו המתפרסמות בציבור

  1. לגמרי נכון. כל מילה. העקרון הראשון והחשוב ביותר בחיים אקולוגיים זה לא לקנות, לא להשתמש, ולחסוך – כמה שאפשר. אנחנו שומרים את מי המקלחות ובהם מורידים את המים. את מי שטיפת הכלים אנחנו שומרים בגיגית ומוציאים לגינה. זו גם ההתעמלות היומית שלנו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.