ספרים וכתבי עת ….

ספרים וכתבי עת "אמנות סיבים ומלאכת מחשבת"

ספרים וכתבי עת "אמנות סיבים ומלאכת מחשבת"

אינני יודעת איך זה קרה אצלכם? אבל אצלנו הספרים  נ א ג ר ים  ו מ ת ר ב י ם  כאילו מעצמם. אנו מעמידים אותם בארונות, על מדפים המחוברים לקירות וחלקם [לא יפה, אני יודעת!]  בקופסאות. כשהיו לי מעט ספרים ניסיתי לערוך רשימת מלאי על פי נושאים , כיאות לספרנית מקצועית, אך מהר מאד התיאשתי מהרעיון הזה. האמת היא שמדי פעם סברתי שיש ענין לצלם את הארונות.והמדפים העמוסים הללו, אך לא עשיתי זאת. לפעמים הציצו כמה מדפים לתוך תמונה עם נושא אחר.

מילונים, אמנות, היסטוריה יהודית

מילונים, אמנות, היסטוריה יהודית

בשנים האחרונות אני משתדלת קצת לדלל את הספרים וכתבי העת, חלקם אני מעבירה לילדיי, חלקם למכרים שמעונינים בספרים אלה. יש לי גם כמה חברות שמעבירות אליי ספרים שהן יודעות שיענינו אותי ומקבלות ממני מה שמענין אותן .  יש לזכור שגם קלטנו ספרים מבתי ההורים שלנו. במשך השנים דיללתי את ספרי ההורים באותה הצורה שבה אני מדללת את ספריי כעת. אבל יש לאמר את האמת  עדיין אוספינו עצומים.

קטע ממדף המילונים

קטע ממדף המילונים

 

מה שעודד והמריץ אותי להתחיל לצלם את הארונות הללו  היתה התכתבותי עם חברתי הראשונה מהילדות. ספרתי לה באחד המכתבים שאני הולכת להרצאה ב'בית קלר' על סופרים יהודיים מגרמניה שבילו את שנות מלחמת העולם בישראל המנדטורית. בתשובה כתבה לי כי שמות הסופרים הללו,  מזכירים לה את הספרים שעמדו על המדפים בבית הוריה. זה כמובן אישש  את מה שידענו שתינו, כי הורינו שהכירו לפני מלה"ע ה-2,  קראו למעשה את אותם הספרים, וכך יצא ששתינו גדלנו עם רקע ספרותי דומה מאד.  אז החלטתי לשעשע אותה, עם צילומי מדפי הספרים שלי והתחלתי במבצע תיעוד הספריות.

ספריה באמצע המדרגות - בעיקר ספרי קריאה [עברית אנגלית הולנדית]

ארון בישורת המדרגות, ספרי קריאה, אמנות וספרי בישול

ההתמקדות בספרים עצמם ולא בתוכנם, הזכירה לי שאיני כותבת

מספיק,  על היותם חלק כל כך עמוק של חיינו. אני משתמשת בהם ללמידת נושאים שונים, אני מעיינת בהם כדי לרענן את זכרוני, אני קוראת חלקם כדי  להיזכר במשהו או ככה סתם להעביר את הזמן. המצאותם בביתי היא מובנת מאליה.   ובכל זאת מגיע רגע שאנו מבינים שצריך לוותר על חלקם או למצוא להם בית אחר.

ארון בחדר המגורים סדרות ידע  אוסף ספרי קריקטורות כל מיני ספרים לעיון

ארון בחדר המגורים סדרות ידע אוסף ספרי קריקטורות כל מיני ספרים לעיון

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, ארון הספרים האמנותי, כללי, ממצלמתי, ספרות יהודית, תדמית מדומיינת, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.