להביט ממרגלות ההר למעלה

כאשר יש לנו אורחים שאינם חיפאים, אנו כמובן נוסעים איתם על ההר ומתגאים בנופים הנהדרים והמגוונים הנשקפים מכל עבר. עם אורחים אחרים אנו עולים ויורדים בכבישי העיר ומצביעים על זוויות הראייה המשתנות של בנינים בולטים כאשר אנו רואים אותם מלמעלה או כשהם נמצאים גבוה מעלינו.

לפני כשבוע , ירדנו לאיזור המסחרי של נשר,  בשולי ההר. משום מה, לא בקרתי שם די הרבה זמן, רק חלפתי במהירות במכונית. היה נחמד לראות את השכונות ההולכות ומתפרשות על ההר ממעל, ואת עמודי החשמל היפים ושאר סממני המודרנה והטכנולוגיה באיזור.

עלי להתוודות, שיש לי חיבה מיוחדת להתבוננות אל ההר מלמטה, או מזווית שונה מזו היומיומית. למעשה כשאנו על ההר איננו רואים אותו 'ממש כהר'. כשאני צועדת ברחוב שלי זהו רחוב ככל הרחובות אך לא 'מרגיש' כמו הר, למרות שהוא לא בדיוק ישר. תודעת היות ההר הר, מקבלת מימד נוסף כאשר מתבוננים בו מלמטה.

http://fibersiv.net/misc/haifa.html

כאשר ההורים שלנו עדיין חיו  הרבינו לנסוע אליהם  ותמיד כשחזרנו במוצא"ש מנהריה לחיפה ראינו את האורות המטפסים על ההר. באותן השנים רקמתי יצירה בה הבעתי את מראה העיניים המיוחד הזה. אני סבורה שהחיים על ההר והירידה ממנו משמשים לי זויות ראייה שונות לא רק על הנוף, אלא גם מבהירים לי שעל כל דבר בחיים, אנשים, מאורעות, דעות, תפריטים ספרים… כל מה שסביבנו ! יש להסתכל מכמה נקודות מבט שונות. אני תמיד מקווה שהחיים על ההר או בסביבתו משפיעים כך גם על אנשים אחרים.   שמעתי פעם הרצאה במסגרת יום עיון על 'תרבות ים תיכונית' , שבה אמר המרצה [סליחה, שכחתי את שמו אך לא את הרצאתו] שההיסטוריה הראתה שקהילות הרריות נוטות להיות סגורות, שמרניות וחשדניות יותר. בעוד קהילות הגרות בשפלה הינן פתוחות יותר לשינויים לאנשין ודעות אחרות. דעה מענינת שהרביתי לחשוב עליה.

מבט ל'רמת יצחק'  שכונה של 'נשר'

מבט ל'רמת יצחק' שכונה של 'נשר'

מבט לאותם שני מגדלים, שימו לב שהעננים מטפסים

מבט לאותם שני מגדלים, שימו לב שהעננים מטפסים

 

בעוד מתבוננת ומצלמת, הפנה בעלי את תשומת לבי לעננים הלבנים ההולכים ונוסקים מעל לשני הבתים הגבוהים שעל מרכז רכס 'רמת יצחק'.

 

 

 

 

עמודי החשמל מאד נאים בעיניי

עמודי החשמל מאד נאים בעיניי

 

כאשר מתבןננים בשכונה ממקום זה קל לראות ולהתפעל מהתפרשות והיצמדות הבתים לחמוקי ההר.

לעמודי החשמל יש יופי מיוחד הכבלים הגמישים כל מיני גלגלים וטבעות פלסטיות מבריקות, הידיעה שהם נושאים משהו שנוסע רחוק לקצווי ארץ… זה מרגש, מזכיר סיפורי של נוודים על מוטות התקועים במדבר לסמל את דרכם של הנודדים.  החשמל חשוב לכולנו הוא מאפשר לנו חיים נוחים יותר ולעשות את כל הפעולות העכשוויות של צילומים דיגטליים כתיבה במחשב וכולי וכולי [ולא לשכוח כביסה במכונה במקום בידיים !!!]   בשולי ההר יש הרבה מאד עמודים בגדלים ומוטת זרועות שונה. על חלקם יש שלטי אזהרב שלא לטפס ולהתחשמל חלילה. למעשה הם מוליכי תרבות וקידמה, אני כבר שומעת כל מיני אנשים שיתנגדו לרעיון זה, אך זו דעתי.

עמודי חשמל לרוב

עמודי חשמל לרוב

צוק נווה שאנן ומורדות נוה שאנן

צוק נווה שאנן ומורדות נוה שאנן

דו שיח מיסתורי בין שני עמודים

דו שיח מיסתורי בין שני עמודים

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא להביט ממרגלות ההר למעלה

  1. מאת אריאלה‏:

    מעולם לא גרתי על הר.האם לכן אופיי הוא אופיי?
    גם אני אוהבת מאוד את עמודי החשמל. אני רואה בהם דמויות -עם הידיים לצדדים והאמות כלפי מטה, ועוד.

    • מאת mirjam‏:

      חחחח, תודה אריאלה, כמובן שזה רעיון כללי ומענין להרהר עליו… אצלי למשל, כשעסקתי ביצירת המפות שהוצגו בתערוכת 'התרשמויות מפה' שמתי לב שהמבט מההר על נופים השפיע על הצורה בה ביטאתי אותם ביצירותי. מרים

  2. מאת רבקה פרידלנדר‏:

    איזה יופי… כן, ולהוסיף, לי נראים עמודי החשמל כרובוטים גדולים כמו ה"טרנספורמרס"… המבנים שלהם משתנים בהתאם לגודלם ולשימושם וזה ממש מדליק לראות…
    כמו כן מרים, אוהבת את הבלוג הזה בגלל המחשבה הנעימה של הסתכלות על הסביבה והקדשת הזמן לכך…

    • מאת mirjam‏:

      תודה רבה רבקה, אכן אני אוהבת את סביבתי הקרובה…. היא מענינת מאד ויש בה עושר רב של חוויות תמונות.. ה'מסע בסביבה' נראה לי כל כך מענין. ועמודי החשמל כל כך 'חתיכים'. מרים

  3. מאת אילה רז‏:

    יש לך יכולת לראות את הרגיל והמוכר מזווית שונה ומעניינת שהופכת אותו לחוויה מיוחדת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.