לתפור לבד את בגדייך בלי להסתבך

כבר הזכרתי  שפעם רוב הנשים לבשו בגדים מתפירה ביתית. כיום יש לנו אפשרות  לקנות בגדים מוכנים, אך מי שגולש ברשתות השונות מגלה שכעת יש יותר ויותר נשים שמשלבות בין שתי האפשרויות. נשים קונות בגדים מוכנים והופכות אותם למשהו יותר אישי…. משנות כפתורים, רוקמות משהו, מקצרות, מכווצות ,גוזרות קטע מהבגד או מוסיפות קטע מבד שונה. כל זה כדי להפוך אתת הבגד למשהו יותר ייחודי ושונה מהבגד המתועש.

ליד זה יש נשים שקונות רק בגדים משומשים יד שניה ואז משנות, חותכות, תופרות מבגדים אלו משהו חדש לגמרי. לעיתים בשילוב עם בגדים ישנים שנמאסו עליהן או שכבר אינם מתאימים. האפשרויות כמובן בלתי מוגבלות.

חברותי ומכרותי רגילות לכך שאני תופרת את בגדיי בעצמי וגם ממחזרת אותם בבוא הזמן. לעיתים הן אומרות לי, שגם הן היו רוצות בגדים מקוריים, אך כשאני מציעה להן שתנסינה לתפור הן אומרות שאינן יודעות או רוצות לעשות זאת ואני סבורה שחבל.

האמת היא שצריך קצת ללמוד ולהתאמן אבל ככל שתופרים יותר לומדים יותר. אפשר להתחיל במשהו צנוע ואולי פשוט. בזמן האחרון אני אמנם עוברת לשמלות, אבל ראיתי שיש לי עוד פיסת בד קיצית קלילה שתספיק לחצאית .

חצאית קלה  מאד לעשייה.  מודדים את המותניים, הירכיים וכן את האורך הרצוי לחצאית. להיקף המותניים מוסיפים בערך 6-7 סמ' לרוחב. לחצאית רגילה , למכווצת אפשר להוסיף החל מפי 1.5 ועד פי 2 מהיקף הירכיים. לאורך הרצוי יש להוסיף בשביל האימרה 3 סמ ובחגורה תלוי מה רוצים לעשות , לחצאית מכווצת בגומי יש להוסיף את גובה הגומי + חצי סמ , לחצאית חגורה ורוכסן מוסיפים רק עוד סמ , אבל יש לגזור גם חגורה. כחצאית ראשונה הייתי מציעה מכווצת בגומי, שאפשר לתפור אותה בקלות גם ביד ללא מכונה ץ . חותכים את הבד לפי המידות שקבענו תופרים את תפר האורך, אחר את האמרה ולבסוף מקפלים את החלק העליון תופרים אך יש להשאיר פתח להשחלת הגומי . את הגומי גוזרים במידה של המותניים . משחילים במנהרת החגורה תופרים את שתי קצוות הגומי יחדיו ותתחדשי .

בהדר נכנסתי להציץ בחנות בדים וראיתי אשה מקסימה עם שמלה שמונחת עליה באופן מושלם וכובע גנדרני מקורי . לא התאפקתי ושאלתיה אם תפרה את השמלה והיא ענתה בשמחה שהיא תופרת את כל בגדיה, וגם הכינה את הכובע. שאלתיה אם היא מוכנה להצטלם והיא נעתרה לי בחן.

נא להכיר דר' מינה קוצ'וק..שתפרה את השמלה ויצרה וקישטה את הכובע

דר' מינה קוצ'וק מדגמנת

דר' מינה קוצ'וק מדגמנת

דר' מינה  בתמונה מוגדלת שימו לב להקפדה וליופי

דר' מינה בתמונה מוגדלת שימו לב להקפדה וליופי

 

 

 

 

 

 

מי שרוצה יכולה ללמוד הרבה מהנעשה ברשתות ואולי לקחת כמה שיעורים אצל תופרת. ולהתקדם לאט מבגדים קלים למורכבים  יותר.

לחצאית שתפרתן אתן יכולות להוסיף חולצה מאותו הבד ואז כשלובשים אותם ביחד הם נראים כשמלה.

http://www.pinterest.com/tx2step/diy-clothes/

אגב מבחינת ביגוד, רחובותינו מאד מענינים כעת, נשים וגברים לובשות/ים  תערובת של בגדי קיץ וחורף כמו השמיים שאינם יודעים להחליט אם הם כבר אביב או 'עוד קצת חורף'.

אחר הצהריים אביבי או 'עוד קצת ' חורף?

אחר הצהריים אביבי או 'עוד קצת ' חורף?

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא לתפור לבד את בגדייך בלי להסתבך

  1. מאת רבקה פרידלנדר‏:

    הד"ר נפלאה וכן השמים האביבים. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.