נקיון פסח? לא בדיוק

אני מנקה ומסדרת כל השנה, כך ש'נקיון פסח ', נראה קצת מיותר. אבל האביב שבאוויר דוחף אותנו קצת לנער ו'להזיז' דברים, אף פעם איננו יודעים מה נמצא.  מעל לכל עונה זו ממריצה אותנו לצאת החוצה להינות מהאוויר הצח, ריחות ומראות הפרחים …..נקיון לנשמה.

כמונו גם הציפורים חוגגות, הן זוללות בכל פה את פירות העצים , אוספות זרדים לקיניהן ושרות מבקר ועד ערב. למדנו שהצופיות יונקות דבש מפרחים, אך אני רואה אותן גם על עץ הדפנה מגרגרות מפירותיו.

צופית נהנית מפירות הדפנה

צופית נהנית מפירות הדפנה

כנראה שפרי הדפנה מאד טעים לצופית

כנראה שפרי הדפנה מאד טעים לצופית

הבולבולים כדרכם בכל שנה, השתלטו על עץ השסק זוללים, יורקים גלעינים לכל עבר ולעיתים פוגעים באנשים שצועדים במדרכה ואינם מבינים מי זורק עליהם גלעינים.  אני אוכלת את מנת השסק שלי, מחלקת לחברות והיום החלטתי שיש כבר מספיק פרי לבישול ריבה.

מלוא הקערה שסק טרי

מלוא הקערה שסק טרי

שסק ישר מן העץ

שסק ישר מן העץ

שוטפים היטב את הפרי, אמנם אינו מרוסס אך ציפורים 'מתענינות' בו מאד. בוצעים ומוציאים את הגלעינים. שוקלים 1.5 ק"ג פרי ומכניסים לסיר עם מיץ של לימון גדול. מבשלים קצת שהפרי יתרכך. מוסיפים 1 ק"ג סוכר, אני  מוסיפה גם מעט ציפורן טחונה.

שוטפים, קולפים ושוקלים

שוטפים, חותכים ושוקלים

כל מה שלא נכנס לריבה

כל מה שלא נכנס לריבה

 

 

 

 

 

 

מבשלים תוך כדי בחישה מתמדת , עד שהריבה נעשית סמיכה. לוקחים צלוחית זכוכית ומניחים עליה מלוא הכף מהריבה הרותחת, אם זה נעשה סמיך…. הריבה מוכנה.  מכינים צנצנות ריקות [שפעם הכילו משהו אחר] שוטפים במים רותחים, ושופכים פנימה בזהירות מן הריבה. ז ה י ר ו ת  החזיקו הכל עם מפית או מגבת שלא תקבלו כוויה.

ריבת שסק תוצרת העץ שלנו

ריבת שסק תוצרת העץ שלנו

עץ הלימון שלנו התחיל לפרוח, בעוד אנו קוטפים את הלימון האחרון , ובעציצים שוב גדלים תבלינים שונים. נקיון פסח ? לא , אבל בהחלט הרגשה של פסח באוויר.

הלימון האחרון של השנה

הלימון האחרון של השנה

פטרוזיליה טריה בעציץ

פטרוזיליה טריה בעציץ

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא נקיון פסח? לא בדיוק

  1. מאת מאיה רינגל‏:

    מרים, יש לך את זה ולא יעזור כלום. את צלמת ראוייה כמו שאומרים וחבל שעוד רבים לא נהנים מפירותייך. אגב פירות – מאד שעשע אותי תיאור ההתנהגות הקונדסית של הבולבולים. ממש כמו ילדים קטנים.. התמונה עם הלימון נהדרת. והתמונה של הציפור בטורקיז – מסקרן לראות אותה מוגדלת יותר כי נראה לי שמדובר בעוף יפהפה. בטח לא הספקת כי היא לא "עשתה" לך מספיק פוזות..

    • מאת mirjam‏:

      תודה מאיה, מחמאות כאלו ממך שוות המון!. אכן הבולבולים מתנהגים כילדים, גם כאשר הם רוחצים באמבטיית הציפורים שלנו והם צוהלים ןשרים נפלא!!!! הציפור בטורקיז היא צופית ובדרך כלל שומעים אותה אך לא רואים!!! הפעם הכנתי מצלמה ליד החלון ו'תפסתי אותה בשעת מעשה!!' אגב אם תקליקי עם העכבר על התמונות בבלוג הן גדלות !!!!מרים

  2. מאת אריאלה‏:

    לא תמיד נעים לחלוק את פרי הגן עם "אחרים".אצלנו המבקרים המעופפים הם עטלפים שמשתלטים על עץ התות הארוך שבגננו ומשאירים את סימניהם על קירות ביתנו ובית שכננו שמאוד לא מרוצים.
    תהנו מהריבה וחג שמח.

    • מאת mirjam‏:

      לאחרונה יצא לי להניס כמה גנבים הולכי-על שתיים שמילאו תיקים, רוקנו את העץ וגם שברו כמה ענפים.כשקראתי אחריהם:" אתם גנבים!" לא התביישו ואמרו לי שאני קמצנית!. שום ציפור לא הזיקה לעץ כמו הגנבים הללו. מרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.