המלך דוד, יהושע ויהודה המכבי מצוירים על תקרת חדר בטירה סקוטית

כשהגענו למקום טיילנו קודם ביער הנפלא שמסביב. יש שם שבילי הליכה מסומנים. crathes

crathes 4

 

 

 

crathes 6crathes 7

 

 

 

 

crathes 9 jpg

אח"כ נכנסנו לבקר בטירה.  טפסנו במדרגות אבן צרות שמסתובבות סביב עצמן, קומה אחר קומה, מהמטבח לחדר הסבה  קטן וחמוד, עם רקמות יפות על הקירות [סמל המשפחה וכל מיני פרחים יפים] .מחלונותיו ניבט היער שמסביב. כל הזמן תהיתי איך המשרתים של הבית סחבו מזון ושתיה , כביסה ועצים לחימום במדרגות כל כך לא נוחות. רק במקום אחד היה חבל במקןם מעקה לאחיזה. בקומה שמעל היו חדרי שינה קטנים מרוהטים להפליא.  הוילונות, כיסויי המיטות, השטיחים המפות ועוד הרבה טקסטילים מהממים. כולם כמובן נעשו בעבודת יד. התלהבתי מאד מכיסוי המיטה מעשה טלאים שנעשה ב1878 על ידי ליידי בורנט לנכדתה אליזבט בורנט [לא הסופרת]. באותו החדר יש גם תמונה מצוירת שמכל צד הראתה תמונה שונה, צבי מצד אחד, פרה מהצד השני ואונית מפרש כשניצבים מולה.

תמונה מהקטלוג שקנינו

תמונה מהקטלוג שקנינו

תמונה מהקטלוג -דוד המלך תחת שתי הציפורים

תמונה מהקטלוג -דוד המלך תחת שתי הציפורים

גברת אחת נחמדה עם סמל מדריכה , שאלה בנימוס אם אנחנו אולי מארץ הקודש, התנצלה שהקשיבה לנו. כאשר אישרנו לה שאכן זה כך,היא הצמידה את ידיה בתנועת תפילה, הורידה מעט את ראשה ואמרה: "שלום!".  מידהציעה לנו  להכנס לחדר 'תשעת האצילים' ולראות את ה'מלכים שלנו' . החדר שימש כחדר אורחים בטירה, ועל תקרת העץ שלו מצוירים הקטור מטרויה, יוליוס קיסר ואלכסנדר בגדול כאצילים מן העבר. המלך דוד, יהושע ויהודה המכבי כאצילים מכתבי הקודש, והמלך ארתור קרל הגדול וגודפריד דה בויון כאצילים מודרניים [לתקופת בניית הטירה 1596] בין הציורים יש עץ מחוטב ומקושט ופסוקים שונים. [אגב 'גודפריד דה בויון' התהדר גם בתואר מלך ירושליים]. כיון שנאסר לצלם בפנים אני מציעה להציץ לאתר זה שמראה תמונות מתוך הטירה.

http://web.undiscoveredscotland.com/crathes/crathescastle/

לאצילים בוני הטירות , היו  יערות טבעיים שבהם צדו ודגו ואת עציהם ניצלו לפרנסה. הם הקימו גם גינת crathes 10מטבח שבה גידלו ירקות ותבלינים לצורכי אכילה. בהרבה טירות אנו רואים גם גינות נוי שבהן היתה צמחיה כאילו טבעית, אך למעשה מאד מאורגנת. קטע של טבע מאורגן מגודר מהטבע שבחוץ.

פינה בגן

פינה בגן

מבט נסתר על הדשא

מבט נסתר על הדשא

ספסל סביב עץ גזום כאילו הוא פסל

ספסל סביב עץ גזום כאילו הוא פסל

דשא דשא דשא - לא חסרים מים

דשא דשא דשא – לא חסרים מים

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא המלך דוד, יהושע ויהודה המכבי מצוירים על תקרת חדר בטירה סקוטית

  1. מאת אריאלה‏:

    איזה מרחבים. מרחיבים את הנפש. טירות שייכות לספרים והנה הן במציאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.