קיץ! ברוך הבא! נחשוף זרועות ו…פיסות בדים

איזה יופי! הקיץ כבר פה.  ממיכל הגיהוץ שלי נעלמו בגדי החורף!  נקיים ומתוקנים הם הוטמנו  או נתלו בפינות הרחוקות יותר של הארון  והגרביים הוגלו לפינות סודיות. זה כמה שבועות שהתעסקתי בבגדי קיץ חדשים או מחודשים וכעת אפשר ללבשם ולהינות מהם.  תוך כדי עיסוקים אחרים, אני עדיין מסתכלת על ערימות של שאריות בדים ממידת בול דאר ועד מידת חצי שמלה. סבורתני,  שצריך לעשות משהו עם כל השאריות הללו ולא לצבור=לאגור אותן עד לימות המשיח. כבר ספרתי שיש לי כמה שקיות שבהן אני מכניסה פיסות בד לשימושן  של חברות אמניות, אך עדיין המדפים גדושים, הסלים מתפקעים ואני ממשיכה במצוות 'שימוש במה שיש'.

חולצות שאפשר לתפור משתי מטפחות ראש

חצאית או מכנסים מתריסר מטפחות ראש

 

 

 

 

 

 

יש לי אוסף נאה של מטפחות ראש, חלקן קבלתי כמתנות שונות במשך השנים, חלקן תפרתי בעצמי משאריות בדי בגדיי  כדי שתהוונה 'השלמה' למראה הבגד.  חלקן נמסרו לי על ידי אנשים שונים.  כשהייתי בבית הספר התיכון קראתי בספר 'בוטיק בבית' של שולמית הרטל [הוצאת קרני 1970],בעתון הולנדי ולימים גם בספר תפירה אמריקאי שאפשר לתפור חולצה משתי מטפחות. באותם הזמנים היו כל מיני חוקי 'עשי ואל תעשי', ועל כן אם רצינו לתפור חולצה ממטפחות היינו זקוקים לשתי מטפחות זהות, או כמו שניסחה הגברת הרטל 'קני שתיים שהן שוות'. חולצות אלו תופרים בכתפיים משאירים פתח לראש , ותופרים חלק  מהצדדים והרי חולצה שנוצרה בהרף עין, כיוון ששולי המטפחות כבר מעובדים, אז במעט טרחה יש לנו חולצה חדשה!..

חולצת 2 מטפחות הכי פשוטה לעשייה

חולצה משלוש מטפחות

 

אחרי שתפרתי , פעם אחת חולצה כזו,  הבנתי שאפשר לשחק עוד עם כל מיני אופני צירוף ותפירה של

שמלה תפורה משלל מטפחות שונות צבע ודוגמא

מטפחות . כמו כן ראיתי שאפשר גם לחתוך ריבועים במידה של מטפחת ולהשתמש בהם יחד או עם מטפחות 'אמיתיות'.

הכי נחמד היה שתפירת החולצה הראשונה שלי מ'זוג מטפחות',  פקחה את עיני לכך שגזרות הבגדים אינן כה מסובכות ושאפשר לפרק כל גזרה לצורות קלות לגזירה ותפירה.

כמובן, שכאשר אני מתכוננת לתפור יחד מטפחות או בדים בעלי  צבעים שונים, אני קודם בוחנת אם אינם מורידים צבעים באופן זמני או תמידי. בדים חדשים, לעיתים מכילים פירורי צבע או שאריות צביעה שנעלמים לאחר שטיפה או השריה טובה לפני התפירה!!! לעומתם יש בדים שלא מפסיקים להוריד צבע ואז לא מומלץ לתפור אותם עם בד שיספוג צבע זה, כמו כן תתכנה בעיות בכביסה אחר כך!!

שמלה משלוש מטפחות כמה פיסות משני בדים שונים ו2 קטעי גומי להשחלה

אפשר כמובן להשתמש ביותר משתי מטפחות, וברוח ימינו אפשר להשתמש במגוון מטפחות שאינן בצבע או דוגמא אחידה. מצאתי בארון חולצה שתפרתי פעם מ2  מטפחות זהות, פרמתי את התפר, גזרתי מכל אחת פינה. מטפחת שלישית ושונה בדוגמתה חתכתי לשני משולשים, אותם תפרתי בתחתית שתי המטפחות כדי ליצור 'צדדים' . חיברתי , עוד שארית בד אדום עם קישוטים וקצת בד כחול. במנהרת הצואר השחלתי גומי ואת הפינות הקטועות הוספתי לכתפיות.

לי יש רק מטפחות מכותנה, אך אפשר גם לתפור ממגוון מטפחות ממשי.

http://www.kitschbitsch.com.au/vintage-dresses/vintage-silk-scarf-dress/

יש גם מי שמשתמשות במטפחות אף, ליצירת משהו חדש. לצערנו כבר קשה להשיג מטפחות אף איכותיות ונעימות, אך פעם הן היו מגוונות צבע וצורות .

http://dishfunctionaldesigns.blogspot.co.il/2012/02/vintage-handkerchief.html

פיסות בד זעירות, יכולות להשתלב בעבודות הטלאה, ברקמות שונות בפרחים קטנים וכולי .שאריות בד צרות וארוכות מעין 'חוטי בד', מצוינות לאריגה,  לליפוף, לסריגה על שיפוד עבה,אפילו לרקמה על קנבס עם חורים גדולים ולכל מה שעולה בדעתכם.

יש לי גם  פסי בד מאורכים וצרים שנראים כמו 'חוטי -בד'. אלו ממש טובים לעשית סלים,אפשר ללפף אותם על ליבת שאריות בדים, ואפשר גם ללפף על ליבת חבל.

1. יוצרים עיגול וקושרים בחוט חזק

2. מתחילים ללפף עם 'חוט-בד'

סל מלופף מבט מהצד

סל מלופף מבט מעל

 

סל מלופף מבט מקרוב

אפשרויות שימוש אחרות לפסי  בד מאורכים  הן גם אריגת קטעי הבד בתוך שתי מחוטי כותנה. או תפירתן לחוט בד ארוך ולסרוג או לצנר עמן.

שטיח ארוג מפסי בד

את שטיח הקיר מצד ימין ארגתי לבני אורי, על פי מוסיקה שהוא הלחין, כל צבע ייצג צליל ששמעתי.

לבתי דרורה תפרתי שמיכה מפסים צרים וארוכים עם 'נגיעות ג'ינס'.

שמיכה של בתי דרורה תפורה מפיסות מאורכות של בד

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, אמנות ישראלית, אמנות סיבים, אמנות שלי, כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, משפחוגרפיה, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

6 תגובות בנושא קיץ! ברוך הבא! נחשוף זרועות ו…פיסות בדים

  1. מאת רבקה פרידלנדר‏:

    נ ה ד ר !

  2. מאת Elizabeth de kievit‏:

    Leuk zeg. Ik sla de ideeën op, maar ik wil nog zoveel. Hartelijke groeten vanuit Nederland. ps. als ik dit hebreeuws vertaal , is het niet altijd duidelijk waar het over gaat. Maar ik doe mijn best.

  3. מאת Pam‏:

    Your dress looks lovely, Mirjam. Very clever the way you've made it from scarves and I really do like the way you've matched the navy on the hem with the navy on the shoulders

  4. מאת אילה רז‏:

    יופי של רעיונות. עכשיו צריך רק זמן, מצרך שלאחרונה נמצא אצלי בצמצום. שמרתי את הרעיונות שלך על ה"הארד דיסק" בראש שלי ומתי שהוא אעשה בהם שימוש. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.