חג שמח/ אביב/ מצות/ יציאת מצרים =פסח

חג שמח ומבורך לכלם.

צולם בבית ברל לפני שבועיים -אביבי מאד

רציתי עוד לכתוב כמה דברים שונים, אבל בלי שהרגשנו, חג הפסח עמד לפני הדלת , ונראה  השנה 'קצר' מהרגיל, בגלל מיעוט ימי חול המועד.

בסיום תוכניות דיונים פוליטיים בטלויזיה, המנחהשאל  כל אחד היכן יבלה את הסדר. אורחנו לא מזמן , הנשיא האמריקאי  עורך כל שנה סדר בבית הלבן, לדעתי זה מוזר. אם היה מתארח בבית של חברים יהודיים ניחא , אבל לערוך זאת בביתו? טוב שיהיה.

כלנו אוכלים אוכל מסורתי אך מדי שנה מתגוון סל מאכלי הפסח שלנו בעוד מאכלים כשרים לפסח.   אני מצטערת כמובן על ההפרדות 'העדתיות ' של הכשרות, הרי אנו מבינים שבכל מקום, הסתגלו לתחליף מקומי לחמץ, אז מישהו יכול להסביר לי מדוע כשחזרנו 'הביתה ' לארצנו, איננו יכולים להינות כולנו מכל תחליפי- החמץ הללו? או שזה חמץ או שזה לא חמץ! מצדי מי שחוגג באירופה שיאכל תפוחי אדמה ומי שחוגג בצפון אפריקה שיאכל אורז, אבל פה אפשר לאכול את כל מה שמותר ליתר העדות וכך נהיה מאוחדים בשמחתנו.   אגב מאכלי פסח אנו הכנו השנה קניידלך טבעוניים ללא ביצים, יש הרבה אתרים שנותנים מתכונים, רק תדפיסו את שם המוצר הרצוי לכם וזה יופיע.

מבט מהרחוב על הצמחיה שלנו

מבט מתוך החצר לאותו שיח וליסמין הפורח

אצלנו בגינה הקטנה צומח היסמין וכל פעם שפותחים חלון או דלת ריח הדבש הזהוב שלו שוטף את הבית. יש גם צמח שאיני זוכרת את שמו והוא מצמיח פרח קטן אדום ודרך ענפיו העולם נראה חגיגי. אני רואה דבורים מזמזמות ועמלות במילוי שקי הדבש שעל רגליהן האחוריות, וכשהן שבות לנחילן הן נראות כאילו הן לבושות באברקיים קטנים. לפני כמה שנים בקשו רשויות הטבע שכל מי שיכול ו/או יש לו גינה , יזרע/ישתול צמחיה שיש לה פרחים כדי לעזור לדבורים [וגם לציפורים] אז אני שמחה על כל פרח שמארח דבורים.

סביב קערות המים שלנו, שבחורף מארחות פחות ציפורים, יש כעת צפצופים ברוב שעות היום, וקהל השותים והמתרחצים גדל בכמות ניכרת. אתמול אחה"צ ראיתי שלושה עורבנים שחורי כיפה שהגיעו ביחד, לרב הם מגיעים אחד אחד. כבר קרה שהגיעו ארבעה יחד. הבולבולים השנה נראים מצוין , שמנים נקיים ולראשונה ראיתי שהם אינם נסוגים כששחרור מגיע ומנסה להניס אותם. שמתי לב שיש השנה גם יותר יונקי דבש.  רק דרורים  אינני רואה בכלל.   הקערות מושכות גם חתולים, ששותים הרבה מאד, והשנה כבר אינם מתרגשים מ'פסלון החתול' שניצב שם. אגב אינכם צריכים להאמין לי, אבל כשהקערות כמעט ריקות אני שומעת ציוצים שונים מהרגילים, ואז כאשר אני יוצאת וממלאה אותם נשמעות זמירות אחרות….. אולי הציפורים מעבירות הודעות זו לזו על גובה המים?

עורבני שחור כיפה אוכל מזון חתולים

בולבול נהנה על עץ הרימון

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא חג שמח/ אביב/ מצות/ יציאת מצרים =פסח

  1. מאת מאיה בלום‏:

    תודה על חדשות האביב שלך
    באשר למאכלי פסח אני מסכימה איתך בהחלט כמנהגי אני דולה מידי שנה מתכונים של עדות שונות לארוחות הפסח שלנו ועל קניידלך אצלנו לא מותרים

    אצלנו האביב מתאושש ויחד עם צאת הכרכומים פורחים וגם הצבעונים מהיום ניתן להשיג אמנון ותמר בצבעים מרהיבים שגם בטמפרטורות נמוכות מלבלבים כך שכאלה השגתי והם מקשטים את הכניסה לביתנו
    הימים קרים עדיין והשמש מופיעה לעיתים וטוב לי לקבל את הדאר שלך ולהנות מהתמונות
    תודה וחג שמח
    מאיה

  2. מאת שושן‏:

    נחמד מאד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.