טיילת או פארק ? הכט או שקמונה ? בלבול שמות של מקום נפלא

חברים ספרו לנו על טיילת חדשה לחוף הים 'פארק הכט' ובאחד מימי חג הסוכות ירדנו לטייל שם. גגלנו

מבט להר מהחניה

היכן יש כניסות וחניה. כבר בגוגל מצאנו שיש הקוראים למקום פארק ויש הקוראים לו טיילת. החלטנו להתחיל את טיולנו ליד קפה מקסים. שם נוסעים שמאלה עוברים במעבר שמתחת לפסי הרכבת, וחונים מצד שמאל למעבר, הטיילת פונה צפונה משם.

תחילת מסלול ההליכה בטיילת הכט/שקמונה

 

 

מיד בכניסה לשביל הולכי הרגל מצאנו שלט שציין שזה פארק שקמונה הנמצא בשיקום.  אז כדאי אולי שהעירייה תחליט,  האם זו טיילת? שהיא מילה עברית נהדרת! או המילה הלועזית, המיותרת לדעתי,  פארק?. ואם מוכרחים את שני השמות אז מדוע לא 'טיילת הכט בשקמונה', ככה יכובדו כולם.

 

נהננו מאד לטייל ברוח הבקר, ממש טעמנו את טעם המלח באוויר, שמענו את רחש הגלים ושירת התנפצותם על הסלעים. יש שביל המיועד להולכי רגל ושביל שני המיועד לרוכבי אופניים. צפינו באנשים עומדים על סלעוני החוף ומנסים לדוג בחכה, בעוד אחרים ניצלו את גבי [ג עם צירה] מי הים והתפלשו בהם או הניחו שם רשתות דיג זעירות.

ליד השביל שתולים צמחי חוף,  חלקם משולטים עם שמותיהם, פסי הרכבת מופרדים מהשבילים עם גדרות שגם עליהם יש כמה שלטים שאוסרים גישה או מעבר. לכיוון הצפוני יש כמה מעברים מתחת לפסים, כדי לעבור לחלק האחר של הגן ולשכונה שמעבר לכביש. אני מבינה שאלו היו מעברי מים ישנים שכבר היו שם, אך השתוממתי שאיש לא חשב שאפשר פשוט להעמיק אותם קצת, כדי שיהיה נוח גם למבוגרים לעבור שם, בלי לשבור את הגב.

מעבר מתחת לפסים באמצע הטיילת

מעבר לא נוח !!!

מבט מהשביל בחלק העליון של הטיילת

גדר הרכבת

מבט לדרום מסלול רוכבי האופניים

מגרש פטנק

שילוט עם שמות הצמחים

זהו הפיקוס הקדוש

אנחנו בטח נשוב ונטייל שם.  להתראות.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא טיילת או פארק ? הכט או שקמונה ? בלבול שמות של מקום נפלא

  1. מאת רבקה פרידלנדר‏:

    יופי של תמונות וטוב שצילמת את המעבר המטופש מתחת לפסי הרכבת… דרך זולה מאד להתמודד עם האתגר הזה… התמונה שת אברהם צודעש עם הים משמאל נפלאה וגם זו של הפיקוס במלוא הדרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.