סתיו שוב פה, מעבר לדלת

כבר כמה בקרים, ראיתי שבשעה 6 בבקר טרם כיבו את פנס הרחוב שליד ביתנו. בחנויות ובאוטובוסים אנשים  כבר מברכים בשנה טובה. גברות מתחילות להציץ בעיתוני סריגה וחנויות הצמר מצטיידות ומתמלאות בשלל חוטים חדשים. כאשר אני מטיילת אחה"צ  אני מרגישה  בפינות רחוב שונות במשבי רוח קרירים ומרעננים.  אכן הסתיו כבר פה, מחכה להכנס מעבר לדלת.

שחר סתיו בלגי

שחר סתיו חיפאי

 

 

 

 

 

שחרור זולל פירות דפנה

הסתיו שלנו שונה  מהרבה בחינות, אין לנו שלכת מרובה, רק חלק מעצינו משילים ומשליכים את עליהם. מזג האוויר הסתווי אינו יציב הוא מורגש יותר כמעין משבצות של מזג אויר קיצי וחורפי יום או שניים חמים מאד ויום או שניים קרירים או אפילו קרים ממש. חלק מהעצים מלאים פירות שונים ומשונים, החקלאים ומגדלי עצים שונים מתחרים עם  הציפורים, העטלפים  ומכרסמי פירות שונים. מי יהנה מהפירות. לא סתם קבעו מקורותינו את חג האסיף -חג הסוכות לעונה זו. אני מנסה לצלם את הציפורים שזוללות בכל פה את פירות העצים שלנו. הבולבולים והשחרורים, יושבים על עץ הדפנה זוללים ושרים בקולי קולות, אני כמובן מיד תופסת מצלמה, עוזבת כל עיסוק ומנסה לתעד את הגרגרנים הללו. לצערי הצלחתי לצלם  רק שחרור אחד [שלועג לי ומתחבא בין הענפים.]

השמש זורחת מדי בקר בתחפושת שונה, של עננים שוני צורות וצבעים.  הסתיו שלנו גם מחובר לסוף השנה וכך מתקפל לו הקיץ יחד עם השנה שעברה, באופן טבעי.

אנו עדיין לובשים בגדי-קיץ, ורק בערב מוסיפים מעטה קל מעל לכתפינו. כבר כתבתי ברשומה אחרת

שמלת כתפיות משארית בד

שתוך סידור ארונות, מצאתי כמה שאריות בד שהחלטתי לנצלן לשמלות, אז מצאתי עוד בד אחד יפה תפרתי עוד שמלה עם רצועות כתף, הפעם היה קצת יותר בד אז היא קצת יותר ארוכה מהשמלה הכחולה. ואני נהנית ללבוש אותה. התענגותי על שמלות הרצועות, הזכירה לי שפעם לבשנו הרבה יותר שמלות כאלו שגילו את כתפינו, מאשר בשנים האחרונות. תהיתי  מה גרם לשינוי הלבושי הזה? הרי זו ממש השמלה הנכונה לימים חמים  כל כך. אני סבורה שבערך לפני כ15-20 שנים התחילו לדבר הרבה על הסכנה שבחשיפת יתר לשמש, ובהרבה בתים התחילו להתקין מיזוג אוויר. ואז פתאום התחילו לכסות יותר את הכתפיים. אז אני בהחלט נזהרת מחשיפה יתרה לשמש ואם אצא החוצה אפשר להוסיף שרוולון או מטפחת, אבל בצל זה בסדר ובבית לבישת שמלה כזו מפחיתה את הצורך במיזוג אוויר.

נא לשיר בזמן החפיפה

 

החגים הבאים עלינו בקרוב, הם זמן טוב לחשוב רעיונות למתנות, אני מעדיפה מתנות מעשה ידי אבל לפעמים רואים בחנות משהו מיוחד שמיד יודעים למי הוא מתאים.  בשנה שעברה ראיתי בחנות למוצרי טבע שמפו שיער לאוהבי זמרה ומוסיקה. קראו נא את הוראות החפיפה שעל הבקבוק.

 

 

 

שיר לסתיו

חורף אביב קיץ וסתיו,

שחר אלול סתווי מחלון חדרי

את האחרון מאד אוהב,

אך מכל עונות השנה,

אותו גם הכי אשנא!

בחיוך של חכם, של בשלות,

יתבע ממני התבטלות!

בדמעה של תום באנחת רווחה,

שחר אלול

יקבל ממני מילות הברכה.

יש סתיו צעיר….

רואים אותו בכל העיר,

חמסין לוהט,

קופץ בועט.

יש סתיו ביניים,

חושף שיניים,

יום יבש יום לח

והכל כה מלוכלך.

יש סתיו ישיש,

כוחי יתיש,

לועג יום יום

לכל חלום.

לכן אשנא ואוהב יחדיו

מכל העונות דוקא את הסתיו!.

פברואר 1984,חיפה.

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

13 תגובות בנושא סתיו שוב פה, מעבר לדלת

  1. מאת Pam‏:

    You are headed into cooler weather, while we are heading into warmer weather. Spring and Autumn are the best seasons of the year. Like your weather, its' different every day, over here. In the main it's glorious weather, but today we had a hail storm and it's quite cool again. The pink striped dress is very pretty, especially with the ruffle at the bottom. Love the shampoo instructions

    • מאת mirjam‏:

      Pam, Even though i know your Weather is `different` than ours it always surprises me. Thank you for telling us about `your side'. Hail now seems odd to us, and cool weather is only a dream . Thanks for the compliment for the dress, the straight piece at the bottom is not a ruffle, [had not enough cloth for that] but the stripes give this illusion. about the Shampoo, i was so surprised and delighted when i first saw it just had to share it with others mirjam

  2. מאת מאיה רינגל‏:

    מרים יקרה מרים נדירה, הצילומים שלך תמיד עתירי קסימות. האם את זו שחיברה את השיר לסתיו?

    • מאת mirjam‏:

      מאיה חביבה, את גורמת לי להסמיק. תודה רבה. כן כמובן שזה שיר שלי! חשבתי שזה ברור, אם הייתי מצטטת מישהו/י הייתי מוסיפה את שמם. מרים

  3. מאת רבקה פרידלנדר‏:

    נהדר, תודה, מאד נהניתי מהכל
    אוהבת סתיו ושמחה לראות את התמונות שצילמת משום שהן מבשרות את בוא הקרירות הנעימה והנקיון שאחרי הגשם…

  4. מאת יוחאי רוזן‏:

    נהדר, תודה
    גם אני אוהב את הסתו ומתחיל להיות אופטימי, כי את החורף אני אוהב עוד יותר
    שנה טובה!!

  5. הי מרים.

    התענגתי גם על שיר הסתיו וגם על שמלת הכתפיות.
    לדעתי סיבה נוספת לאי לבישת השמלות החשופות (והכל-כך נוחות) היא שמגיל מסויים הן חושפות את דלדול העור שמתחת לזרוע. בחורות צעירות עדיין הולכות כך (ועדיין מתעלמות מסכנות החשיפה לשמש – אבל ככה זה כשצעירים, לא?) כוכבה.

    • מאת mirjam‏:

      ברוכה הבאה כוכבה.
      לכל יש מקום וזמן, אפשר כפי שכתבתי להוסיף שרוולון, כשאנו ברשות הרבים ובבית להתענג על הנוחיות. דוקא בסימני הגיל יש יופי מצטבר. מרים.

  6. מאת אילה רז‏:

    ועכשיו את מתגלה גם כמשוררת…אין גבול להפתעות שאת שולפת מאמתחתך. גמר חתימה טובה, לך, מרים ולכל משפחתך.

  7. מאת מאיה בלום‏:

    למראות הסתו ציפיתי ושאפתי לחוות כבר מזמן
    ואכן בשבת האחרונה בנסיעה לדליאת אל כרמל על כביש 70 המחזה המרהיב של קשת בענן ניגלה לעינינו. מה ניפלא ומרטיט.
    אני מזמינה את כולכן לבא ולהשתתף בסדנאות החריזה שאקיים בבית הגפן בחיפה בחדש הקרוב
    פנו אליהם במיל והצטרפו . חרוז לשלום היא פעילות נשים בנות דתות ותרבויות שונות לקרוב לבבות

  8. מאת שושן‏:

    אהבתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.