מזג האוויר, יונים, אבק וקצת מחשבות נעימות

באמת לא חשבתי אף פעם שאני אתלונן על מזג האוויר, אבל זהו זה! אני מציעה שבחדשות יגידו את האמת זה לא סתם לח -זה נאלח. כשאני מנגבת בימים אלה את רשתות החלון הסמרטוט נהיה שחור, כאילו ניקיתי אתו קטע של מנוע משומן.

החרמון כפי שהוא נראה מקצה הרחוב שלנו

כשחם מאד אני אוהבת לחשוב על החרמון! למזלי הרב אפשר לראותו מקצה הרחוב שלנו, אם לא אביך מדי. במיוחד הוא יפה לפנות ערב כשהשמש כבר נוטה לים, החרמון מקבל מין סגול אפרפר כאילו עטוף בבד טול.

מבט אחד או שניים אל החרמון וכבר מרגישים קרירות נעימה!!!

אני מנסה לחסוך במים ובאנרגיה, הפסקתי לסחוט את הכביסה – פחות חשמל ויש טיפות מים שמרטיבות קצת את השיחים מתחת לחבל. אבל היונים מלשלשות מלמעלה על הכביסה ואז אני נאלצת לכבס כמה בגדים או מגבות עוד פעם.   לפני כשנתיים חברה הציעה לתלות מעל חבלי הכביסה  קרטון או פלסטיק גזור בצורת נשר, כדי להרתיע את היונים משם. זה פעל יפה מאד אבל התקלקל בשמש ובגשם. אז תליתי  דיסק ושוב היתה לי כביסה נקיה, עד שהופיעו הצוצלות שאני מאד אוהבת ומצלמת את חייהן אבל לא רוצה את לשלשתן על כביסתי. הן גילו שקצה המוט המחזיק את החבלים נוח כמסלול תעופה…ועם המראתן ממנו השאירו 'סימנים' מסביב. חשבתי איך להסביר להן שהשטח אסור בלשלוש …ומצאתי פתרון. לקחתי רשת ירוקה קטנה פלסטית [שבה קניתי פטריות] ותליתי אותה הפוכה מעל לקצה ההוא של חבלי הכביסה כשהיא בערך 40 סמ' מעל לחבלים…..ואכן מאז כביסתי נקיה. מומלץ, זה לא פוגע ביונים אבל מונע מהן לזהם שם.

כפי שכתבתי לעיל, לנו יש רשתות על החלונות, זו המצאה נהדרת ואני מברכת כל יום על החלטתנו להרכיבן . זה מונע כניסה של חרקים, שאר מיני מרעין בישין ואפילו שומר חלק מהאבק העונתי מחוץ לבית. מדי פעם אני מעבירה סמרטוט על הרשת מבחוץ, ונדהמת כל פעם לראות מה נחסך מריאותי.

הקיץ הזה הזכיר לי כמה נעים ונוח ללבוש שמלות, כך שממש התחשק לי לתפור לי איזו שמלה חדשה. זו גם הזדמנות לרוקן קצת את מלאי שאריות הבד, או להשתמש בבגדים ישנים שכבר נס ליחם.          זכרתי שיש לי בד מענין בצבע חום עם פרחים קטנטנים בצבע שמנת שקניתי פעם ליצירת עבודת קיר . כשהוצאתיו מהארון לא חשבתי שיספיק לשמלה, הנחתי את הבד על שולחן העבודה והתבוננתי בו!! אתם יודעים,  לפעמים בד יודע 'לספר' לנו מה הוא רוצה להיות!.  הוא מזכיר לי צילומים מפעם, של נשיות מודגשת על ידי איפוק, של מיסתורין לא ידוע באולפני צילום, ממש התבקש לעשות ממנו שמלה עם שרוולון קצר ולהוסיף לו תחרה בצבע שמנת וגם משהו אדום-כתום שידגיש ו'יפלפל' את החום.            שמלה נוספת, נולדה מכמה שאריות בדים בסגנון 'גינס', בדים שבצבעיהם ואריגתם נראים כג'ינס אך למעשה הם דקים ורכים  יותר. ההתבוננות בפיסות הבד שהיו לי והנחתן בצורות שונות על שולחן העבודה הולידו שמלה עם רצועות כתפיים, קיצית ואוורירית.                                                                   את שתיהן אפשר ללבוש עם או בלי חגורה, הן קצרות ומגיעות לי קצת מתחת לברכיים, בדרך כלל אני מעדיפה שמלות וחצאיות יותר ארוכות.. אבל… זה קיץ.

השמלה החומה

השמלה בנוסח בדי 'ג'ינס'

שלושת הבדים שמהם נתפרה השמלה הכחולה

נ.ב  פם ועוד כמה אנשים שאלו אותי על הבדים שבשולי השמלה הכחולה. הבד שנראה כאילו הוא עשוי מטלאים הינו מודפס בדוגמת טלאים הבד שמעליו הכחול כהה עם הפרחים האדומים והכחולים הקטנים, נקנה ביחד עם הבד המודפס, ויש בו את דוגמת אחת המשבצות.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, אמנות סיבים, אמנות שלי, כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא מזג האוויר, יונים, אבק וקצת מחשבות נעימות

  1. מאת Pam‏:

    Birds and clotheslines don't mix. I used to hand my washing out at night and bring it in the next afternoon. I can't do that anymore, as there is a possum in the tree overhanging the line. Both dresses look great, Mirjam. The lace and the brown fabric are a lovely combination!!! The blue dress looks like it would be nice and cool. Love the border on this dress. Have you pieced the squares together? a

    • מאת mirjam‏:

      You are so right Pam, those doves really make a mess, but we hang our wash outside. What does the Possum do?nibble at your clothes? . Thank you for liking the Dresses, i added a photo with the 3 different cloths of the blue dress, the one that looked pieced is in fact printed in patches , and the dark blue with little flowers matches one of the printed patches. at the time i bought them together, made a skirt and blouse. of them. mirjam

  2. מאת רבקה פרידלנדר‏:

    השמלות נהדרות ונפלא לראות אותן בבלוג שלך, מרים.
    תודה

  3. מאת אילה רז‏:

    אהבתי את הביטוי "זה לא סתם לח- זה נאלח"- ברשותך אשתמש בו ברגע המתאים ואני מקווה שהקיץ לא יהיו לנו יותר רגעים מתאימים. אצלנו האבק שמנגבים מהחלון יוצא חום- כי בונים מסביבנו שכונה חדשה ואני אפשר להימנע ממפגעים סביבתיים כאלה ואחרים. אולי בשנה הבאה עלינו לטובה יסיימו לבנות ונתחיל ליהנות מחידושי השכונה הירוקה שמסביבנו.

    • מאת mirjam‏:

      שנה טובה אילה, אנא הרגישי חופשית להשתמש בכל ביטוי שלי.. השפה שלנו כל כך שירית ועשירה. אוי, אוי, אנו גרנו שנים ליד אזורי בניה. פעם, כשבנו על ההר מעלינו, היינו 'מקבלים' חצי דלי אבק כל יום! מדדתי!!! מאז שהתקנו רשתות על החלונות נגד חרקים, עכברים וכולי, גילינו שהם גם טובים לעצירת אבק רב. פעם בשבוע אני מנגבת את הרשתות מבחוץ, ושמחה שהלכלוך שעובר לסמרטוט, נשאר מחוץ לבית. מרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.