לקטלג את הקטלוגים

סדרתי מחדש כמה מדפי ספרים עמוסים, תוך כדי ניקוי ואיבוק של די הרבה  קטלוגים, הרהרתי על נסיבות הגעתם אלי ועל הסיבות לשמרם. קטלוגים הם ענף ספרותי שעומד בפני עצמו, חשיבותם היא שימור הרעיונות שבאו לביטוי באוסף / בתערוכה  שלכבודה הם הודפסו. לעיתים הם המזכרת היחידה לכך שהתערוכה הזו התקיימה. ערכם רב אם האוצר/ת האמן/ית או אדם הקשור לנושא טרח והשקיע זמן בכתיבת דברים שמהם נלמד, נשכיל ונתעשר ברוחנו.

בתערוכות אני קונה בררנית של קטלוגים, לפעמים מה שראיתי כלל לא גורם לי לרצות לקנות מזכרת. כשאני חשה שאולי ארצה מזכרת, אני בוחנת את הקטלוג [אם יש דוגמא פתוחה לדפדוף ולא תמיד יש] ואז אני עשויה להחליט לקנותו או לא. מותר לגלות שלפעמים גם המחיר הוא מגבלה וזו לא טרוניה נגד המדפיסים, זו החלטה אישית שלי אם אני רוצה ויכולה להשקיע את הסכום המבוקש. נ.ב. לעיתים יש תערוכות שדווקא הייתי רוצה קטלוג ואז אני מצטערת לשמוע שאין להן.

באוסף הקטלוגים שלי יש כאלה שירשתי, חלק שרכשתי או קבלתי במתנה וכמה שהחלפתי תמורת קטלוגים שלי. לקראת תערוכתי 'התרשמויות מפה', במוזיאון עין חרוד , הפקתי את קטלוג התערוכה בעצמי. כשאצרתי תערוכות ב'סימגלרי' יצרנו  כמה קטלוגים או דפי גלריה.

כתבה גליה בר אור כתב ואצר חיים מאור, תרגמו: לערבית ג'מיל ג'נאים,לאנגלית אורי ברוק.

טוב, חזרתי למדפים שעלי לאבק ולסדר מחדש, אולי כדאי לסנן החוצה כמה קטלוגים? למעשה רצוי!. הכנתי קופסת קרטון ל'יוצאים מהבית' בכוונה למסרם למי שימצאו בהם ענין. אך חשוב יותר להרהר ולהבין מה אני שומרת לעצמי. אלו נושאים מענינים אותי? באלו קטלוגים אני אתבונן פעם או פעמים נוספות? האם רק התמונות חשובות לי או הטקסט ישמש אותי באיזשהי צורה? בקיצור עלי לקטלג את הקטלוגים.

ברור שאשמור קטלוגים של יצירותי, או כאלו שמכילים יצירה אחת או שתיים שלי, או כאלו שהפקתי, או כאלו שבהם אני מוזכרת מסיבה כלשהי. גם אלו של קרובים, חברים ומכרים. קטלוגים שמזכירים תערוכות שנושאיהן חשוב לי [מקבוצה זו חסרים לי כמה שהשאלתי לכמה אוהדים של אותו הנושא ששכחו להשיבם]. יש גם כאלה של תערוכות שלא ראיתי מפאת ריחוק גיאוגרפי או תקופתי, אך הנראה ונכתב בהם חשוב לי.

מה חשוב יותר, תמונות רבות של רוב או כל התערוכה או טקסט[ים] של יודעי דבר?  מה הייתי רוצה בקטלוג האידיאלי? ואולי אפשר בלי טקסט בכלל? אין לי תשובה על כך. גם זה ענין אישי מאד, וצריך להשקל בכובד ראש לפני כל הפקה. אני סבורה שאשוב לדון בנושא זה בפעם אחרת.  איבוק נעים לכולם!!!

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, אמנות סיבים, אמנות שלי, ארון הספרים האמנותי, תמונות מקומיות, תערוכות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא לקטלג את הקטלוגים

  1. מאת אילה רז‏:

    מרים היקרה, אני מאוד מסכימה איתך בעניין קריאת קטלוג תוך כדי התערוכה. גם אני אוהבת להתרשם באופן בלתי אמצעי ולהשלים אחר כך מתוך עניין נקודתי בבית. ברכת הקטלוגים מוכרת לי היטב. גם אני קונה קטלוגים, למרות שאני מבטיחה לעצמי כל פעם מחדש, שלא אוסיף עוד ספרים למדפי הספרים שלי שכבר מתפקעים מעומס, ובכל זאת אני לא יכולה להתאפק וקונה עוד… בניגוד אלייך שאת מוצאת אומץ למסור את המיותרים, אני לא מצליחה להיפרד מהם ומוסיפה עוד מדפים בכל מקום אפשרי. תאמיני לי שהפתרון שלך מוצלח יותר- אבל את צריכה ללמד אותי איך עושים זאת…

  2. תודה אילה, על תגובתך היפה. גם לי קשה להתנתק מספרים בכלל וביניהם קטלוגים אבל יום אחד הבנתי שזהו!!! אי אפשר להמשיך ככה עם כל הערימות הללו, שאצלי ובודאי גם אצלך כוללות גם חומרי עבודה ושצריך מותר ואפשרי לשמור רק את מה שאנו באמת באמת צריכים ויכולים להשתמש בו באיזהשהו אופן! למרות כל הדילולים הללו, תמיד נשאר עוד יותר מדי.
    חג שמח
    מרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.