בואו לשוחח

במשך שנות עיסוקי ביצירת אמנות , באצירת כמה תערוכות, בכתיבה קריאה ושיחות עם אמנים, קהל צופים, תלמידי אמנות ועוד ועוד אנשים, נוכחתי לדעת שיש לדי הרבה אנשים נקודות מבט, קצת שונה מה'מקובלות' בזרמים הראשיים, הבאים לידי ביטוי במוזיאונים, בגלריות המרכזיות ובשאר מקומות התצוגה הרגילים ואף ה'אלטרנטיביים'.  אני יודעת שנקודת המבט השונה שלי, באה מנסיון חיי, מנטיותי להתמקד באופני הביטוי היותר חשובים לי, או אלו שבחרתי לטפחם, מהתבוננות וקריאה בלתי פוסקים וגם אולי מתוך 'העזה' או צורך לא לחשוב 'כמו כולם'. אינני בודדה בכך, אבל רבים מהאנשים ש'אינם חושבים כמו כולם' סבורים שאמירה או יצירה שאינה עונה ל'מקובל', אולי תגרע מהם את הקריירה האמנותית שהם רוצים כל כך, או אולי סתם מניחים שעדיף ללכת בתלמים שאחרים חרצו לפניהם.

אני עוסקת באמנות סיבים, בטכניקות שונות, אינני כותבת פה שום הסבר, כי כבר כתבתי על כך רבות, ומקווה שמבחר המאמרים והשיחות פה, יסבירו את הענין לאלו שעדיין אינם יודעים בדיוק איזה ענף אמנותי היא.

במשך השנים כתבתי 'דפי גלריה', לתערוכות אצל סימה סלע ב'סימגלרי' במגדים וגם כתבתי לכמה וכמה אמניות לתערוכה או קטלוג, בעיקר כאלו העוסקות בסיבים או משלבות גם סיבים ביתר אופני יצירתן. כמו כן התכבדתי, לכתוב לכמה אמניות עמיתות, והתבקשתי לקרוא/ להגיה קטלוגים, דפי גלריות ומאמרים של אמנים אחרים. בעקבות כך נוצרו דו-שיח רגעיים, והמשכי שיחות שבריים, שבסופם תמיד שמעתי מאנשים את התלונה שאין מקום שבו אפשר להחליף דעות אחרות על אמנות אחרת, ,  לכן בני אורי הציע לי לפתוח את ה'בלוג' הזה ולהזמין אנשים לשיחות.

אשמח מאד אם תצטרפו לשיחה

מרים ברוק כהן

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות ישראלית, אמנות סיבים, אמנות שלי, ארון הספרים האמנותי, כללי, מלאכת מחשבת, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.