הגרביים מעשי ידיי מצטברות

בשני החורפים האחרונים סרגתי לעצמי שלושה זוגות גרביים שאותן גרבתי לאורך כל החורף, בתענוג רב.

 

גרבי צמר חורפיים

 

כמו כן  סרגתי עוד שני זוגות גרבי צמר לקרובת משפחה שגרה בארץ קרה. בסריגה זו אני מנצלת היטב את שאריות הצמרים שיש לי משנות סריגה רבות, ואני סורגת משהו קטן בין הסריגים הגדולים.

לקראת הקיץ עברתי שוב לגרוב את גרבי הכותנה הקנויות שאינן נוחות וגולשות מהרגליים לתוך הנעליים או הסנדלים. בגלל בעיות בריאות עלי לגרוב גרביים. ככה עלה בראשי הרעיון לסרוג לעצמי גרבי כותנה. עובדה נכונה היא שסריגת החלק העליון, הגמיש המכונה גם 'גומי'  של עין אחת שמאל עין אחת ימין, פחות גמיש בכותנה מאשר בצמר, אך החלטתי לנסות, לפחות זוג אחד ונראה.

גרביים לקרובה בארץ קרה

החלטתי לסרגן בשיטה החדשה שלי,'בשבע מסרגות'  כל גרב על שלוש מסרגות דו צדדיות, ועם מסרגה

שביעית לסרוג אותן לסירוגין. השיטה הזו הוכיחה עצמה כהכי נוחה, נעימה ומהירה עבורי.

הזוג הקיצי הראשון נסרג בכותנה ירוקה , כיון שיש לי הרבה בגדים עם ירוק, זה יהיה מושלם. הם נסרגו די מהר והשבוע כשיצאתי עם חברה לראות תערוכה במוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה , גרבתי אותן בתוך סנדלים, יחד עם השמלה הממחוזרת האחרונה שלי שיש בה גם קטעים ירוקים. הלכנו די הרבה, והיה מאד נעים ללכת עם הגרביים הללו.

אני שמחה שלמרות שיש לי פריט סריגה גדול לסיים, כבר העליתי עיניים לזוג גרבי כותנה חדשים. חשבתי לבחור חוט עם גוון כחול ג'ינס, אלא שבסריגת קנה המידה מצאתי את החוט שהתחלתי לסרוג קשה למגע. טבילת הדוגמית במים עם שמפו תינוקות, לא הועילה לרכך אותו. אז

סריגה בשבע מסרגות דו"צ

החלטתי לעבור לחוט אחר, ועלי לזכור שאני זקוקה לפחות לשני כדורים. מצאתי חוט מחליף צבעים, שצבעו העיקרי יותר פטרול מכחול, מעורב עם לבן ומעט שחור. אבל החלטתי שזה יהיה טוב גם כן,  אולי בשקית אחרת של שאריות אמצא גם שני כדורים כחולים. בעיה קטנה הייתה ששלושת הכדורים שיש לי אינם מתחילים באותו קטע צבוע, כל אחד התחיל בקטע צבע שונה . פתחתי כ-10 מטר וראיתי שזה מטרד , לא התחשק לי לחתוך וחשבתי לעצמי, אם כבר גרביים קצת משוגעות אז שתהיינה משוגעות והתחלתי לסרוג כל כדור מתחילת החוט. לאחר 15 מטר באחד מהם גיליתי קשר ושהחוט נקשר באופן הפוך כלומר הצבעים הם לא באותו הסדר כמו יתר הכדור…. והרהרתי לעצמי שבמילא אני כבר זקנה שמתלבשת צבעוני , אז בגיל 81, מותר כבר שאולי מישהו יגיד שאני זקנה אקסצנטרית, חיוך קטן לעבר אותן מכרות ש'מעירות' לי על לבושי.

גרבי קיץ מכותנה ירוקים והתחלת הזוג הבא מחוט מחליף צבעים

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות סיבים, אמנות שלי, כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, משפחוגרפיה, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.