שמיכה דקה לדרורה

קצת לפני בת המצווה של בתי, רציתי להכין לה מתנה והיא הזמינה שמיכת ג'ינס חמה, לא היה פשוט לבצע.

השמיכה עם קטעי ג'ינס ועוד שאריות

לפני כן לא יצרתי אף פעם שמיכה מרופדת, לא מצאתי בעירנו חומרי מילוי מתאימים, וידעתי שלא יהיה קל לי לתפר את כל הגודל הזה. באותה שנה היו לי כמה התקפים של קדחת השגרון. למזלי מצאתי בכתב עת למלאכות אמריקאי הצעה לתפור שמיכה מרופדת בגלילים גזרתי את הגינסים [המועטים שהיו לנו אז] שתי שמלות של אמי ושתי חצאיות שלי והכנתי 2 פסים תואמים מכל דבר. אחר כך הפכת את הכיוןן של מחצית הפסים כל שבמחציתם כיוןן הצבעים יהיה כלפי מעלה ומחציתם כלפי מטה. כמילוי קניתי בד מוכן מתופר עם בטנה, שהיה מיועד לתפירת חלוקים . תפרתי פס תפור מקטעי בדים פנים כלפי מעלה על מצע של יריעת גינס הכנסתי נקניק של מילוי קפלתי את הפס מעל למילוי ומעל לקצה שמתי את הפס הבא תפרתי דרך שלושת השכבות קפלתי מעל למילוי וככה תפרתי את כל הפסים.[כדאי להקליק על התמונה לראות את כולה.]

שמיכה קלה לדרורה צד 2

שמיכה קלה לדרורה צד 1

 

אני יוצרת כל הזמן, ובעצם רציתי מזמן ליצור לדרורה שמיכה קלילה, כשגיליתי שאחת משמיכות הפיקה הנהדרות מכותנה ששרתו אותנו שנים רבות התבלתה וכבר קשה להשתמש בה, זו הייתה הזדמנות ליצור שמיכה קלה. במאגר הבדים שלי היתה שארית בד כותנה סגול עם הדפס מענין, שממנו חתכתי קטעי שמלות. והיתה לי כותונת לילה שמזמן לא לבשתי כי לא הייתה נוחה לי מסיבה כלשהי. מה שהיה נחמד שההדפס של בד הפלנל של הכותנת הדהד את הדוגמא שבבד השני  וככה יצאה השמיכה הזאת , שבביקורה האחרון אצלנו דרורה קבלה כמתנת יום הולדת .

עך השמיכה תפרתי תגית , אחת מחבילה ששלח לי אבי ז"ל.

תגית שקבלתי מאבי [עם שם לידתי]

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות סיבים, אמנות שלי, כללי, מיחזור, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, משפחוגרפיה, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.