טיולון – מהדר לעיר התחתית

אם אפשר אני נוהגת לחבר בין מטלה שעלי לעשות לבין משהו מהנה. אז כשרציתי לגשת לכורך לאסוף שני ספרים שכרך ולהביא לו עוד שלושה לכריכה. החלטתי לשוב ולטייל במדרגות שוקרי,  כבר כמה שנים לא ירדתי בהן והגיע הזמן לבדוק מה מצבן, עם תנופת הפיתוח סביב 'מרכז האמנות פירמידה' ועם הטיילת החדשה שבנו שם, ממנה אפשר להשקיף לנופים שונים במעלה ההר ובעיר התחתית.

מדרגות ברח גאולה

עליתי על קו 16 שנוסע להדר דרך רח גאולה וכך יכלתי להגיע לרח יוסף [הגדם] ללא טיפוס במעלה ההר. ירדתי מהאוטובוס בתחנה האחרונה של רח גאולה . כרגיל נהניתי שם מרחובות המדרגות שעולים או יורדים מהרחוב וממיגוון המדרגות של הבתים השונים.

אחרי הביקור אצל הכורך, שבתי על עקבותי ופניתי שמאלה ברחוב יהושע,  היורד לצד בנין התיאטרון העירוני שבתחתיתו ספרית פבזנר, בה ביליתי די הרבה כאשר עבדתי כספרנית באוניברסיטת חיפה . האוניברסיטה הייתה אז בהקמה ושכנה בבית ספר ברחוב הביכורים וחלק מהספריה היה בפבזנר, ואני חלקתי את ימי בין שני הבנינים.  בתחתית הבנין נמצא גם מרכז

מצד ימין ישנם בתים יפים מתקופת הקמת הדר.

שחקני שחמט בגן בנימין

המשכתי ללכת כשמשמאלי גן בנימין , בוקר אין שם כלבים כמו אחר הצהרים. אך שומעים גם שומעים עשרות עורבים שמקננים שם. בגן ראיתי שחקני שחמט.

ירדתי עד לפינה שמשמאלה יש בית שימוש ציבורי [לידיעת

רח סוקולוב קצה תחתון

הנצרכים] חציתי את הצטלבות הרחובות נורדאו וארלוזורוב ופניתי-ירדתי ימינה ומיד בפינה הבאה ירדתי שמאלה לרחוב סוקולוב. יורדים כעת לכיוון הים , ביום יפה רואים קצת ים מנופי נמל וקריות בקצה הרחוב. חוצים את הרצל וממשיכים ישר עד שמגיעים למדרגות שוקרי .

מורד מדרגות שוקרי שיכונים משמאל

מצד ימין שער בנין עם סיפור

עוד פנינה

הרחוב שהוא לא בדיוק רחוב שיוצא מהמדרגות ימינה

אבן גבירול שדה עדיין פתוח ובתחתיתו תקוות פיתוח

החלק העליון צר יותר אבל אח"כ המדרגות מכפילות את רוחבן ויש כעת מעקה באמצעיתן. מצידן השמאלי יש בתי שיכון שלצערנו מצבם ירוד. מצד ימין יש כמה בתים מתקופת המנדט ואולי עוד קודם. כמו כן יש רחוב שנראה יותר כמו שביל מאשר רחוב. תוכנן אבל לא מומש.

המדרגות יורדות עד לרחוב  אבן גבירול, פניתי ימינה  למעבר החציה ועברתי למדרכה שכעת בנו לה מעקה יפהפה. רואים שכבר התחילו לפתח את המקום, עוברים ליד גרם מדרגות חסרות מעקה שיורדות לשדה  שמוליך לתוך השדה העזוב.  בתוך הסבך ראיתי  מזרון ושמיכות סימנים לחסר בית שגר שם. הלכתי הלאה ועברתי על גשרון עגלגל שמתחתיו כביש ירידה מהרחוב וכן גינה קטנה וחמודה.   המשכתי בטיילת עברתי ליד מדרגות אהרון ביתן , שעדיין לא משוקמות, מספיק לטעמי. עברתי ליד 'מרכז התרבות פירמידה'. הכניסה העליונה של הבנין קיימת, אך אינה פתוחה. את הכניסה העבירו כעת לצד שלכיוון הדר. מיד אחרי פירמידה ירדתי ימינה לגרם המדרגות החדשות. באמצעיתן אפשר להתבונן כלפי מטה לעיר התחתית עם 'הצצות למנופי הנמל. או כלפי מעלה עד לרכס ששם נמצא דו כרמל. בין לבין אפשר לראות גינה יפה שתאפשר פעילות ציבורית. בניה עצומה ואדירה של בניני מגורים חדשים מהצד השני [לכיוון רח מרכוס] .

הגשרון העגול

אבן גבירול חסר בית גר שם עדיין

מהמדרגות שליד פירמידה מבט לעיר תחתית

ממדרגות הפירמידה רואים את הבניה החדשה בכיוון הדר ועוד

רח יהודה הלוי -שוק הפשפשים מבט לגגות הבתים

עתיקות ברח קבוץ גלויות.

המדרגות נפגשות ברחוב יהודה הלוי שהוא חלק מ'שוק הפשפשים' החיפני. טיילתי בו ובככר הקטנה פניתי שמאלה לרח קיבוץ גלויות. ושם פניתי ימינה ליד בנין יפה חדש שתהינה בו דירות סטודיו. יש תחנת אוטבוס עם נסיעות לכיוונים רבים.  הטיולון עלה לי 6 שקלים, אוטובוס מנוה שאנן להדר ואוטובוס נוסף מהעיר התחתית לנוה שאנן .

כמובן לא מוכרחים לרדת מנוה שאנן להדר כדי לטיל שם. אפשר גם להתחיל את הטיול בסביבות שוק תלפיות ומשם להגיע למדרגות שוקרי, פשוט על ידי ירידה מטה בכביש שמקיף את הבנין.

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, כללי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.