איך סורגים צעיף שנלבש כמו סוודר שתלוי על הכתפיים

בשנה שעברה חשבתי לסרוג לעצמי צעיף בקטוס [Baktus] חברתי חיה מאירוביץ הפנתה את תשומת לבי לצעיף מענין זה. ההוראות אומרות להעלות 4 עיניים על שיפוד לסרוג שורה ימין *2 שורות שמאל , 2 שורות ימין * וחוזר חלילה,  כך שנוצרים מעין תלמים לאורך.  כל 4 שורות [=2 תלמים] מעלים 1 עין [אני ממליצה לא להעלות בקצה  השורה ממש אלא כ2-4 עיניים לפני הקצה]. כאשר מגיעים לאמצע ולגובה הרצוי מתחילים להוריד עין אחת בכל שורה רביעית [אני ממליצה לא להוריד את העין האחרונה אלא כ2-4 עינים לפני הקצה] עד שנותרים עם 4 עיניים על השיפוד.

מנסיוני אני יודעת שהעלאת והורדת עינים כזו אף פעם לא נראית לי נאה ותואמת בשני הצדדים במאת האחוזים. מלבד זאת לא ידעתי לאיזה אורך אני רוצה להגיע, אי לכך החלטתי להעלות את שתי הפינות זו לצד זו ולסרוג את שני משולשים במקביל ובסוף לתפור אותם באמצע !

העליתי 4 עיניים ומיד החלטתי לסרוג את כל השורות בימין. כשהמשולשים שלי הגיעו לאורך 49 סמ החלטתי להתחיל להוסיף כל שורה שניה 4 עיניים וככה התארכו המשולשים די מהיר עד לאורך של 59 סמ! רציתי שאורך הצעיף  יגיע לפחות 5 סמ ואולי יותר מתחת לקו המותניים שלי [אז נא למדוד את עצמך מתחתית העורף ועד למותניים] כשהגעתי לאורך הרצוי לי, סרגתי הלוך ושוב את כל העיניים ומדי 5-7 ס"מ , סרגתי מהתחתית שורה קצרה של 6-10 עיניים סובבתי את העבודה שבתי לתחתית ושוב סרגתי עד למעלה. זה נותן לצעיף קצת עגילות ונפילה יפה. כשהחלק התחתון היה 28 סמ הוספתי עוד שיפוד אחד העליתי 10 עינים מהעין התחתונה של משולש אחד וסרגתי את העין ה10 יחד עם העין התחתונה של המשולש השני , העברתי את העין שנסרגה יחד לשיפוד השמאלי סרגתי 9 עיניים ואת העשירית סרגתי יחד עם העין השניה של המשולש הראשון וככה הלוך ושוב סרגתי פס שהתחבר תוך סריגה לשני המשולשים והפך את הצעיף ליחידה אחת .

ככה רואים היטב את צורת הצעיף

ככה רואים היטב את צורת הצעיף

על פני הסריגה פזרתי פה ושם חורים של עין אחת [=סורגים שתי ע' יחד מלפפים חוט על השיפוד ובשורה החוזרת סורגים את הלולאה כעין אחת ] או חור של 2 ע' [= סורגים 2 ע' יחד מלפפים את החוט פעמיים על השיפוד, סורגים 2 ע' יחד, בשורה החוזרת סורגים על הלולאה 1 ע' ימין להעביר חוט 1 עין שמאל ]  לקישוט.

בצעיף לחברה כבר סרגתי את מלוא האורך הרצוי למחצית גבה  של החברה וחיברתי את שני החלקים בתפר נסתר.

את הצעיף הסרוג אפשר ורצוי לסיים בדוגמת תחרה כלשהי .

הצעיף של חברתי עשוי שני חלקים עם תפר נסתר בגב

הצעיף של חברתי עשוי שני חלקים עם תפר נסתר בגב

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות סיבים, כללי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא איך סורגים צעיף שנלבש כמו סוודר שתלוי על הכתפיים

  1. מאת רותי‏:

    העבודות שלך מדהימות ניכרת בהן מחשבה בבחינת סוף מעשה במחשבה תחילה לא רק בבחירת צבעי החוט אלא גם בעבוד של העבודה כולה ובצורתה המוגמרת – תבורכנה הידיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.