'שאר ירקות' וגם 'שאר רוח'

 

בשבוע שעבר המתנתי לחברתי בתחנת הרכבת המרכזית, שנקראת כעת על שם 'השמונה' -קרבנות הטיל. התבוננתי על הנוף וכרגיל התפעמתי לא רק מיופיו אלא ממשחקי האור המשתנים משעה לשעה.

מבט לכיוון המקדש הבהאי 21 באוגוסט 2013

מבט לכיוןן מגדל הנביאים

 

 

 

 

 

מגדל הנביאים שבנוי כולו מכמה קוביות שונות בגודלן מזכוכית , מקבל לעיתים כל מיני 'צורות' מוזרות, משחקי האור והצל משתנים כל הזמן.

כבר בבוקרו של אותו היום ראיתי שהוא יהיה לח מאד, בכיוון מזרח צפו כמה עננים אפורים ובכיוון מערב ראו שמשהו לח מכסה את הכל . כך קרה שבצעידתי לתחנת האוטובוס ראיתי משהו שלרגע סברתי שהוא ערימת שלג …..

זרוק ברחוב

לא שלג אבל בלחות אוגוסט אפשר לדמיין

בשעות הצהרים, תוך כדי תפירה/אריגה/ תיקונים/יצירה,  אני נוהגת להקשיב לתוכניות שבהן אנשים מטלפנים לרדיו ומביעים את דעתם על המצב, פעם היו שעתיים ברשת א' , 15.00-13.00  ומיד לאחר מכן 16.00-15.00 עוד שעה כזו בגלי צה"ל. הראשונה כווצה לשלושת רבעי השעה 14.45-14.00 ואילו השניה נסגרה. חבל מאד, למדתי מתוכניות אלו להכיר מגוון דעות שונות משלי, צורות התבטאות אחרות לעיתים בוטות מדי לטעמי. הרבה מהמטלפנים הם אנשים בעלי דעות מוקצנות, הם 'יודעים ' מי רשע ומי צדיק, הם פוסקים 'מה רע ומה טוב', חלקם מדברים בשם 'כל העם', רובם מאמינים שאם נלך בדרכם כל הבעיות תפתרנה, לא תמיד נוח לשמוע אך בסך הכל חשים את תושבי הארץ.

לאחרונה יצרתי עבודה שבה תארתי את 'עץ הדעת טוב ורע' כמושג עכשווי. אורות הרמזורים המורים לנו

עץ הדעת טוב ורע

לעצור או לנסוע ומסדירים בכך את תנועתנו , נראים לי כסמן מוצלח, הכוונת התנועה היא פשרה בין רצונות שונים ובכך מצילה חיים ומונעת בעיות.

יחד עם זה אני ממשיכה למחזר את בגדי הישנים ואת שאריות הבדים שלי . זוהי בהחלט 'ידיעת טוב' עכשווית!, גם לכדורנו ההולך ומזדהם ממה שכולנו זורקים בלי מצפון ומחשבה, גם לכיס הפרטי וגם להפעלת המח בשילוב כל מיני בדים שונים למשהו שלם שיראה לי נאה ונחמד.

בפתיחת התערוכה בחיפה לבשתי שמלה שתפרתי משתי חצאיות ישנות בנות כ20 שנה שנמאס לי מהן. כשהנחתי אותן בערימת ה'תיקונים/שינויים', לא בדיוק בטוחה למה הן תהפוכנה ? ראיתי פתאום שמשהו בשני הבדים של החצאיות הללו 'מתחבר'. פרמתי את חגורת האחת והנחתיה מעל לבד של השניה וסרקתי אותן, התמונה מנתקת אותי מהתחושה של הבד, היא מאפשרת לי להסתכל עליו באופן שונה ומגלה לי דברים שההסתכלות בד עצמו אינה מגלה.

בדיקת הבדים ביחד

השמלה שהיתה שתי חצאיות

 

 

 

 

 

השמלה שהיתה שתי חצאיות פרט צדדי

נוסף על שינויי הבגדים אני ממשיכה לתפור/ליצור משאריות הבדים המרובים הגודשים את ארונותי , חפצים שימושיים חלקם לעצמי וחלקם נוצרים ממש  עבור אנשים מסוימים וחלק נכנסים למגירת המתנות , ומצפים לעבור לידיים שיעריכו אותם.

תיק שאריות צד א

אותו התיק בצד השני

אגב, לתיקים האחרונים אני גם מוסיפה וולקרו כדי שיהיה אפשר לסגרם כראוי.

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות ישראלית, אמנות סיבים, אמנות שלי, מלאכת מחשבת, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא 'שאר ירקות' וגם 'שאר רוח'

  1. מאת Elizabeth de kievit‏:

    Leuk Mirjam. dank ook voor je reactie. Die stoffen van de jurk passen best wel bijzonder bij elkaar. Ik kan me voorstellen dat het mooi is geworden zo. Jammer dat je de jurk niet aanhebt op de foto. die tas is trouwens ook heel mooi.
    Ik vind het jammer dat als ik je blog vertaal ik nog niet altijd wijs kan worden uit wat je wilt vertellen. De talen lopen toch wel erg uiteen he?
    Hartelijke groet Elizabeth

    • מאת mirjam‏:

      Hallo Elizabeth. leuk dat je er weer bij kwam!' Ik zou jou en foto van mij in de jurk naar jou email sturen. De vertaling is niet van mij het is en Google vertaaling , en eigenlijk zou ik eens kijken hoe het Nederlandse vertaaling er uit ziet, het Engelse lees ik van tijd tot tijd . Als iets raars lijkt, mag je mij gerust vraagen
      mirjam

  2. מאת Pam‏:

    Love the red / orange floral fabric!!! Amazing use of fabric scraps in your shoulder bag, too.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.