תערוכת הדפסים 'מראות עכו' במוזיאון הימי וקצת זכרונות שלי מעכו

המוזיאון הימי, הינו אחד מהמוזיאונים היותר יפים בחיפה. ליד תצוגת הקבע המדהימה בעושרה ובצורה הנעימה /מסבירה /מלמדת שלו, יש תמיד גם שתי תערוכות מתחלפות, אחת ארכיאולוגית ימית או היסטורית, ואחת 'אמנותית' שמתיחסת לאחד מהנושאים הקבועים של המוזיאון.

http://www.nmm.org.il/Museum/Templates/showpage.asp?DBID=1&LNGID=2&TMID=10000&FID=1143

התערוכה ה'מתחלפת' הנוכחית הינה ,מראות עכו באמנות ההדפס", שאצר דר' אבשלום זמר.  תערוכה ממש ממש כדאית, למי שאוהב את עכו, למי שאוהב היסטוריה, למי שרואה את שכנתנו מהצד האחר של מפרץ חיפה.

כמי שחיתה שנים רבות באיזור, עכו היתה תמיד חלק מחיי. כשגרנו ברגבה, היתה בעכו 'לשכת בריאות איזורית' שאליה נשלחנו לצורכי חיסונים, ופעם שלפו לי שם פירור רשת מתכת שנתקע בעיני. כיום זה נשמע מוזר, אך בתקופת בית הספר העממי היינו נוהגות להסתובב שם בסנדלים ומכנסיים קצרים, כאלה עם גומי בפתחי הרגליים [כמו שלבשנו לשעורי ההתעמלות].  ועם חולצות טריקו מפוספסות, או חולצות 'אתא' קצרות שרוול. איש לא כפה/דרש שנתכסה בשם איזו צניעות מזויפת.

כבר אז הטבנו להכיר, את דרכי העיר, הסתובבנו בשוק, בקרנו ב'חמאם' שהיה 'מוזיאון' עם תלבושות מקומיות שונות.  עד היום חידה היא, לאן נעלמו תלבושות אלו, משמועות שונות ופליטות פה של פקידים עירוניים, אפשר להניח, שחלק מהאוסף הועבר לעיריית חיפה, שבתחילה שילבה אותו במוזיאון האתנולוגי, שהיה אחד המוזיאונים [או אגף של מוזיאון] היותר פעילים ומבוקרים בחיפה. תערוכות כמו מגזרות נייר יהודיות, בגדי היהודים ההרריים תחרה ועוד ועוד, נשלחו לארצות חו"ל והוסיפו כבוד לארצנו ולעירנו.

פנים המסגד הגדול בעכו

ציור של אמי אידה קוקוק-קליין "נמל עכו"

 

 

 

 

 

 

כבר ספרתי במאמר קודם "דיוקן -דיוקנאות" מה5 במרץ 2011 שאמי נהגה לצייר בעכו, יש לי כמה וכמה ציורים שלה משם, והגיע הזמן שאתעד אותם. ציור זה תלוי בחדר המגורים שלנו. ציור זה הינו מ1973 .

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אוספים, אמנות ישראלית, כללי, ממצלמתי, משפחוגרפיה, תמונות מקומיות, תערוכות, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.