אמנות קירות

לא מזמן הפנתה חברתי דליה, את תשומת לבי לעכברוש מצויר על בסיסו של עמוד חשמל ברחוב גלבוע שבשכונתנו, קצת הצטערתי שלא ראיתי זאת בעצמי, אך שמחתי בתגלית ומיד צילמתי אותה וכך יש לי תמונה שיכולה להצטרף לציור הדג שמישהו צייר על קיר ברחוב רות הכהן. בשני המקרים איננו יודעים מיהו/י הצייר/ת, לכן אנו שולחים תודה מכאן.

דג ברחוב רות הכהן

עכברוש ברחוב הגלבוע

 

 

 

 

כשבקרתי לפני כמה שבועות ברגבה, בקשתי מחברה שם ללכת לראות שוב את ציור הקיר שנמצא כעת בשטח מפעל הנגרות, כעת אפשר לראותו רק דרך הגדר. היא ספרה לי שלא מזמן חידשו את הציור. אני זוכרת מתי בנו את הבנין הזה לצורך איפסון תבואות, מאחורי חדר האוכל, המקלחת הציבורית וה'נוקטה'. לא רק את בניתו אני זוכרת, אלא אפילו את היום שהמשק כולו התגיס ליציקת הגג, אנשים הכינו בטון למטה וכלם העבירו את הבטון בדליים מיד ליד עד הגג. כעת הבנין הוא חלק מהמפעל. הצייר הוא גדעון פלג ז"ל, שהגיע לרגבה לאחר שאני כבר עזבתי. אך שמעתי אודותיו מחברות, הוא היה מורה לציור ולאנגלית .

'תולדות רגבה' בציור של גדעון פלג

ברשומתי "כתוב על הקיר" שפרסמתי כאן ב24 באוגוסט 2011, הראיתי שמצאתי על קיר ברחוב הנביאים את השלט של 'דבר – עיתון פועלי ישראל'. לפני כשבועיים, בעודי מחפש מעבר מצד אחד לשני של ה'מחפורות' ברחוב הרצל, שבו עירייתנו ממשיכה במהפכת התשתיות., הרמתי עיני למעלה וראיתי על הבנין הפינתי של רחוב הרצל במקום שבו מתפצל ממנו רחוב ארלוזורוב, את הכתובת  של 'הצפה". זהו הכתיב הישן של העיתון שעדיין קים אבל מתישהו הוסיף ו' לשמו והוא מופיע כעת תחת השם 'הצופה'.

פינת הרצל ארלוזורוב - ' ה צ פ ה '

בין בתים בהדר אפשר לראות עוד כל מיני כתובות שאנשים הוסיפו…איני יודעת אם באמת יש שם אמנות ותרבות, הקשתי על כמה דלתות שאלתי מסביב אך איש לא ידע למה הכונה.

ראיתי בין שני בתים ב'החלוץ'

 

 

בין שני בתים ב'החלוץ'

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות ישראלית, כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא אמנות קירות

  1. מאת אריאלה‏:

    אהבתי את ציור העכברוש. נראה כל כך שייך למקום.
    הציור ברגבה בסגנון התמים של פעם. יפה בעיני. תודה לך מרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.