ללכת בשבילי שכונתי וסביבותיה

אני אוהבת את ימי הקיץ, שמאפשרים לי ללכת מוקדם בבקר, לטייל בשבילי השכונה להתבונן בפרחים

שביל בגן מתחת לרמת אלון מבט מערבה

החדשים נפתחים ומזמינים חרקים ויונקי דבש להינות מדבשם ולהפיץ את זרעיהם בעוד אחרים שסיימו שלב זה הופכים לפירות או קמלים. אני מוקסמת מהקורה על הקרקע  שליד רגליי ומהנופים הרחוקים יותר שמחליפים צבעים וצורות כאשר אני מתבוננת בהם מגבהים שונים של ההר. אני גם מתענגת על הבנייה המותאמת לתנאי ההר, ומצרה על ההזנחה של הדברים היפים.

ימינה לרמת אלון שמאלה לטכניון

מבט מבין העצים צפונה

 

 

 

 

 

מבט מהמצפור שברח' חסידי אומות עולם ברמת אלון לצפון מזרח

מבט מאותו המצפור לצפון

 

 

 

 

 

השביל בגן מתחת לרמת אלון מתחבר לקצה 'רחוב חסידי אומות עולם'. כשעולים בו מגיעים למצפור שפעם היו פעם מקומות ישיבה מוצלים [עירייה יקרה, לאן נעלמו הצלונים?] כעת יש רק מקומות ישיבה והנוף המדהים. אפשר לרדת ממקום זה במדרגות שמתחברות שוב לגן שלמטה ולרחוב, אך אפשר גם לטייל בשביל ציבורי /רחוב מדרגות זעיר בין הבתים.

כאן מתחיל שביל מחבר בין שני חלקי רח' חסידי אומות עולם

המשך השביל משחקי צל והצצות לנוף

 

 

 

 

החלק ה2 של רחוב חסידי אומות עולם כפי שנראה מסוף השביל במבט ימינה

 

 

מבט שמאלה כשיוצאים מהשביל שבין 2 חלקי רח חסידי אומות עולם

 

 

 

כעת  אפשר להמשיך בסיור בעוד שביל ציבורי נסתר  שגם הוא כמו השביל העליון, נחבא בין הבתים  ואינו מסומן בשם או שלט.  אך הוא נעים להליכה ונותן הצצות בין הבתים לנוף הרחוק.

באמצע השביל התחתון ירק צל ומדרגות נוחות

קצה השביל בין חלק 2 של רח' חסידי אומות עולם והגן הציבורי= רוגע ירוק

 

 

 

 

 

 

זו העונה שלקוצים עדיין יש פרחים צבעוניים, עליהם ירוקים גבעוליהם זקופים ותמירים. מי שאוהב/ת סידורי פרחים יבשים בכד או צנצנת, זו העונה לצאת ולקטוף זר קוצים, לאגוד אותם בפיסת גומי [מהסוג שמכניסים ללבנים] ולתלות את האגודה במקום מוצל, מאוורר ובלי קרני שמש ישירות [אך לא סגור] כשראשי הקוצים כלפי מטה, וגבעוליהם כלפי מעלה. השאירו את האגודה תלויה עד שכל הקוצים יתיבשו, היפכו ושימו בכד והרי לכם זר יפה קישוטי יפה שאינו זקוק למים, ישאר שנים יפה, ורק מדי כמה שנים רצוי  לשטוף ממנו את האבק במקלחת.

צרעה יונקת דבש מפרח של קוץ

סלע היונים

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה אמנות ישראלית, אמנות שלי, כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

9 תגובות בנושא ללכת בשבילי שכונתי וסביבותיה

  1. מאת רבקה פרידלנדר‏:

    מאד אוהבת את התמונות ובמיוחד את ה"סמטאות" היורדות ופינות החמד כןלל סלע היונים שנראה מרשים מאד בתמונה. תודה על הכל…

    • מאת mirjam‏:

      שלום רבקה, תודה על התגובה. אכן אנו בחיפה עשירות ב'סמטאות', רחובות זעירים ומדרגות, תענוג לטייל, בריא לרגליים ושמחה לעיניים וללב. סלע היונים אכן מרשים, ושנים רבות התאמנו עליו בטיפוס. נהנית לחלק את המראות והסיפורים. תודה לך מרים

  2. מאת Pam‏:

    . Thanks for sharing these photos and letting us see a glimpse of your world, Mirjam..

  3. מאת Pam‏:

    Starting a 2nd comment as I got totally confused with the right to left. All is usually OK, if I don't make a mistake and have to go back and correct… LOL!!! The photo of the shade underneath the tree = calm …. looks like a lovely spot to be on a Summer's day. Great to see the flowers and doves!!!

    I can't seem to get rid of this 't', so I'm just leaving it here… and my exclamation marks are in the wrong place… I'll learn. t

    • מאת mirjam‏:

      Sorry Pam , my blog is used to writing from right to left and thus tries to correct all English writings. We have the same problem when we try to write on mainly English places on the Internet.i will have a look into the translation and see what it told you . mirjam

  4. מאת Pam‏:

    What's the English translation of your blog title?

    • מאת mirjam‏:

      Shalom Pam. lovely to see you again. The blog title in Hebrew is "Lir`ot Amanut Akheret" which translates into "To See Art Differently" but in Hebrew it can be understood both as Seeing Differently and as Seeing Art in a different way.
      mirjam

  5. מאת אילה רז‏:

    כל הנושאים לכתיבה- ממוקמים במרחק נגיעה מהבית, אבל החכמה היא לגלות אותם ולהגיב אליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.