וילונות מכבסים בסוף הקיץ

אני לא נגד 'נקיון פסח' אבל בשנים האחרונות התחלתי לכבס וילונות בסוף הקיץ. היות וחלק מהוילונות אני מכבסת ביד לא במכונה, גיליתי שבסוף החורף הוילונות לא כל כך מלוכלכים, הבית סגור יותר,  אין לנו תנורי פחם או עץ שמפזרים עם חומם גם מעט אפר ואבק. עם זאת בסוף הקיץ כשהחלונות  היו פתוחים, האדמה מסביב יבשה, נכנס אבק הביתה שהתישב גם על הוילונות. בהתחלה רק ניערתי אותם, כי מהרגל ידעתי ש'לקראת פסח' אכבס אותם, אבל לפני כמה שנים חשבתי לפתע למה רק לנער אותם? למה לא לכבס אותם כעת עם סוף הקיץ?. כבר כמה שנים אני עושה זאת ואני רואה שזה טוב להם וטוב לנו.

זה משתלב כמובן עם כביסה, גיהוץ ותיקון של בגדי הקיץ, לפני העלאתם למדפים הגבוהים בארון, שם ינוחו עד בוא הקיץ הבא.  חילופי האקלים נראים כמובן גם במנהגי הלבוש של כולנו, החורפים שחונים יותר ויש שבועות שלמים שלא מספיק קר ללבוש בגד חורפי אמיתי, לעיתים אפשר ללבוש בגד קיצי בתוספת אפודה, מעיל קל או צעיף. כשאני בודקת כעת את בגדי הקיץ אני חושבת גם על זה. וכיון שאני באמצע טיפול כללי ו'מבצע הצרה ושינוי' בגדים, אז חדר העבודה שלי מתמלא בערימות של בגדים לתיקון או שינוי.  ענין שדורש גם סידור מחדש של ארונות, וזה משתלב שוב עם הבדיקה הדו שנתית נגד 'מרעין בישין' בצמרים ובבדים.

בעונה זו אני עוברת על כל ערימות הבדים והחוטים שלי לבדוק אם אין איזה אורח לא רצוי, שהתנחל במקום אסור. רצוי לסלק אותם כשהם בודדים ולא אחרי שחלילה הטילו ביצים באיזה מקום. אז מנערת ומסדרת באותו זמן וגם נזכרת קצת בשאריות בדים ששכחתי שיש לי.

בכביסת הוילון שאמי עשתה לפני שנים, ושכבר תיקנתי כמה פעמים, גיליתי שהוא ממשיך להתפורר, מה שאומר שאתקן מה שאפשר אבל חשוב לדעת שהוילון הזה תלוי לפני חלון שפונה לחניה שלנו ולרחוב. כשהוא פתוח יש לפניו רשת נגד זבובים שאותה אני מנגבת פעם בשבוע מבחוץ, ואז הסמרטוט מוריד ממנה משהו שמנוני ושחור, גם מרשת החלון הקטן שנמצא שם אני מנגבת טינופת שמנונית, זיהום אווירי ניכר.  רשתות החלונות האחרים שלנו שפונים לרחוב, מופרדים מהרחוב בצמחיה ענפה וסמיכה, הרשתות והוילונות של החלונות הללו אינם מלוכלכים כמו שני החלונות שהזכרתי, הצמחיה טובה נגד זיהום אוויר.

צלחות שזכו לשטיפה של סוף הקיץ

גם חיתוך העץ הזה שנעשה על פי ציור של Karl Spitsweg זכה לשטיפה עונתית

אגב גם קישוטי עץ וחרס התלויים על הקירות ושאותם אני מאבקת עם סמרטוט מדי פעם, זוכים בעונה זאת לשטיפה במים. יש מקומות שסמרטוט או אפילו מכחול אינם מגיעים, אבל שטיפה קלה מסלקת את כל גרגירי אבק הקיץ.

שיהיה לנו חורף נעים שופע גשמים בזמנם ובצורה טובה.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, ממצלמתי, תמונות מקומיות, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא וילונות מכבסים בסוף הקיץ

  1. מאת אילה רז‏:

    את עקרת בית למופת. ממש דונה אידיאלה! אצלי הכול ספונטני. שנה טובה

    • מאת mirjam‏:

      אילה יקרה, גמר חתימה טובה. אני דוקא לא עקרת בית למופת, אני עושה גם הרבה דברים באופן ספונטאני, אבל משתדלת מאד לעשות הכל באופן הכי יעיל שאפשר ולא יגזלו זמן רב מדי. תודה רבה על המחמאות.

  2. מאת תמי‏:

    אני מצטרפת לדבריה של אילה רז, אבל חושבת שבלבוסטה היא ההגדרה שהייתי בוחרת. הלוואי והייתה לי המשמעת שלך! שנה טובה, מרים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.