ערב יום כיפור התשע"ז

היום בערב ומחר תשקוט הארץ, לא נשמע ולא נריח מכוניות, אולי רק ילדים על אופניים. עד מחר האוויר יהיה נקי וינוח מעשן המכוניות ומקוה גם מעשן מופחת של התעשיות. יש שילכו לבתי הכנסת ויש שכמוני יישבו בשקט בבית, קוראים ומהרהרים במה שהם רוצים וצריכים להרהר.

אני מכבדת את המתפללים, ואת אלו שאינם מתפללים כל איש ואשה שיעשו מה שנראה להם מתאים ובלבד שלא יפריעו לאחרים.

בין המחשבות שטורדות את ראשי יש את גילויי השנאה והמחלוקות הפנימיות שהתגברו בשנה האחרונה ואנשי השלטון שנתפסו עם ידם בצלחת הציבורית או שקבלו שוחד. אני מתפלצת ממה שראיתי בסרטוני הנוסעים לאומן בשם הדת והרוחניות וכל שראינו זו גסות רוח והתנהגויות שוודאי אינן יאות לאנשים בכלל ונושאי דגל האמונה בפרט.

אני עומדת המומה מול ההשתלטות של עושי דברן של המפלגות, לא רק על הגה השלטון אלא על תקציבים שיועדו לאחרים, לצרכי כל הציבור והעברתם בדרכים עקלקלות לציבור שלהם הפרטי. אני מוטרדת מכך שאין שוויון חברתי בין כל תושבי המדינה בלי הבדלי דת מין ודעה!.

לפני כמה ימים בקרנו חברים ואחת מן האורחות האחרות אמרה שבהלכה ובקבלה יש את האמת המוחלטת. זה הקפיץ אותי , דווקא בגלל שאני מכבדת את המורשת הרוחנית שלנו, קוראת חוקרת בדרכי, רצוני וזמני. אך 'אמת מוחלטת' או 'האמת'? נסיון חיי לימד אותי שאין דבר כזה, לכל אדם, קבוצה, דעה, אמונה יש את האמת שלהם!

רוב האנשים בעולם כותבים ביד ימין, פחות אנשים כותבים ביד שמאל, פעם חשבו שזהו ליקוי נורא ואיום והכריחו את כותבי יד שמאל בכוח ואיומים ללמוד לכתוב ביד ימין. היום יודעים שזו תכונה מולדת וכי לא טוב להכריח ילד לשנות את נטייתו זו.  נכון שרוב המכשור בעולם מכוון לאלו שעושים את רוב הפעולות בידם הימנית, אך זה לא הופך את עשית הפעולות ביד שמאל ללא נכונה. זו אינה מחלה או הפרעה נפשית, זה משהו נורש.

יש הנוהגים בסוף השנה או בתחילת זו הבאה להכין רשימת מטלות שהם מתכונים לעשות בשנה הבאה. רשימה שלא תמיד מבצעים.   אני מעדיפה לשמוח במה שכן ביצעתי בשנה שעברה.

המשכתי ליצור דברים אמנותיים ויצירתיים, תוך כדי נסיון לנצל את מה שכבר יש לי בבית. שיניתי כמה בגדים וחידשתי אותם כך שהם עדיין שימושיים. כמעט גמרתי להגיה את ספרי [הנצחי] ואוטטו בלי נדר הוא יסתיים. מיינתי ניירות ישנים, יש מאמרים שהעברתי למי שיכול/ה להשתמש בהם ויש שראו דרכם לפחי הנייר. מיינתי חומרים שכנראה לא אשתמש בהם בעתיד הנראה לעין, וחילקתי לחברות שיכולות ליצור אתם. יצרתי כמה וכמה מתנות אישיות לחברות מכרות וקרובות, סלי בד, צווארונים, תיקים תפורים וסרוגים, צעיפים, סימניה אישית רקומה למינימליסט,  מחזיקי סירים וכדומה. כולם נעשו באהבה והוקרה וכפי ששמעתי וראיתי משמשים את המקבל/ת.

קראתי הרבה כדרכי ונהניתי מרוב הספרים. ממשיכה לפתור תשבצים לקרא מדורי ספרות בעיתונים ופה ושם ללכת להרצאות אם הן מענינות אותי.  עליתי על פייס בוק למטרה של התחברות עם קבוצה אמנותית נשית, אך גיליתי שזה מאפשר לי להתקשר בקלות  עם בני ובנות משפחה בארצות אחרות וזו אחת המתנות הגדולות שקבלתי השנה

מנסה להמשיך להיות אשה פעילה ואכפתית, בוחרת היכן ואיך לעזור. למדתי להגיד לא לנצלנים.

מה אגיד לכם תכלה שנה ורעותיה ונשתדל כולנו ליצור שנה יותר טובה – עולם יותר טוב.

 

Print Friendly, PDF & Email
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא ערב יום כיפור התשע"ז

  1. מאת תמר יונה‏:

    את אישה מאד מענינת מעניקה אדיבה יש לך לב רחב ונדיב אשרייך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.